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dc.contributor.authorPoblete, Carlos
dc.contributor.authorAmorós Espinosa, José Ernesto
dc.date.accessioned2016-11-17T14:04:42Z
dc.date.available2016-11-17T14:04:42Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.bibliographicCitationInvestigaciones regionales = Journal of Regional Research, 2013, n. 26, p. 159-177es_ES
dc.identifier.issn2340-2717
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/27021
dc.description.abstractThe theoretical literature has explored the potential benefits of the interaction between universities and entrepreneurs and there is some empirical evidence that supports the positive impact of entrepreneurship education in the subsequent propensity to become an entrepreneur. The purpose of this paper is study if higher education for entrepreneurship is reflected in entrepreneurship activities at the regional level. Replicating the methodology used by Coduras, Urban, Rojas and Martínez (2008) in Spain, we compare, in an exploratory way, the experience in Chile using data from the Global Entrepreneurship Monitor (GEM). The main results indicate that there is low interaction between entrepreneurs and universities and there is not enough impact to significantly affect entrepreneurial activity. Moreover, entrepreneurship education does not increase intentions to be an entrepreneur.en
dc.description.abstractLa literatura teórica ha estudiado los potenciales beneficios de la interacción entre universidades y emprendedores y existe cierta evidencia empírica que soporta la influencia positiva de la educación para el emprendimiento en la posterior propensión a emprender. El propósito de este artículo es estudiar si la educación específica para la creación de empresas brindada por las universidades se refleja en la actividad emprendedora a nivel regional. Replicando la metodología utilizada por Coduras, Urban, Rojas y Martínez (2008) en España, comparamos de forma exploratoria el caso en Chile usando la base de datos del Global Entrepreneurship Monitor (GEM). Los principales resultados indican que hay baja interacción entre emprendedores y universidades, y no hay impacto suficiente para afectar significativamente la actividad emprendedora. Así como contar con educación para el emprendimiento en la universidad no aumentaría la probabilidad de tener intenciones de emprender.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherAsociación Española de Ciencia Regional (AECR)es_ES
dc.subjectEntrepreneurshipen
dc.subjectUniversity-business interactionen
dc.subjectPromotion of entrepreneurshipen
dc.subjectEmprendimientoes_ES
dc.subjectInteracción universidad-empresases_ES
dc.subjectFomento del emprendimientoes_ES
dc.titleUniversity support in the development of regional entrepreneurial activity: an exploratory study from Chileen
dc.title.alternativeApoyo de las Universidades en el desarrollo de la actividad emprendedora regional: un estudio exploratorio de Chilees_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaEconomíaes_ES
dc.subject.ecienciaEconomicsen
dc.subject.ecienciaGeografíaes_ES
dc.subject.ecienciaGeographyen
dc.subject.ecienciaSociologíaes_ES
dc.subject.ecienciaSociologyen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationtitleInvestigaciones regionales = Journal of Regional Research
dc.identifier.publicationissue26


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