Show simple item record

dc.contributor.authorVidal Suñé, Antoni
dc.contributor.authorLópez Panisello, María Belén
dc.date.accessioned2016-11-16T15:06:03Z
dc.date.available2016-11-16T15:06:03Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.bibliographicCitationInvestigaciones regionales = Journal of Regional Research, 2013, n. 26, p. 75-96es_ES
dc.identifier.issn2340-2717
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/26999
dc.description.abstractThis paper aims to identify the institutional and economic factors that influence the perception of business opportunities, and the latter’s influence on entrepreneurial intention. We use an institutional approach for the Spanish Autonomous Regions for the period 2004-2010, based on the data available in the regional GEM reports, supplemented by data from the INE (Instituto Nacional de Estadística - Spanish National Institute of Statistics). By applying a structural equation model, we observed that the perception of abilities (self-efficacy) positively and significantly affects both the perception of opportunities and entrepreneurial intention, and that the perception of opportunities affects entrepreneurial intention.en
dc.description.abstractEl presente trabajo pretende identificar los factores institucionales y económicos que inciden en la percepción de oportunidades de negocio, así como de ésta en la intención emprendedora. Se utiliza un enfoque institucional a nivel de las Comunidades Autónomas españolas en el periodo 2004-2010, en base a los datos disponibles en los informes GEM a nivel regional, complementados con datos obtenidos del INE. Aplicando un modelo de ecuaciones estructurales, se observa que la percepción de capacidades (autoeficacia) incide positiva y significativamente tanto sobre la percepción de oportunidades como sobre la intención emprendedora, así como que la percepción de oportunidades incide sobre la intención emprendedora.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherAsociación Española de Ciencia Regional (AECR)es_ES
dc.subjectEntrepreneurshipen
dc.subjectBusiness creationen
dc.subjectEmprendimientoes_ES
dc.subjectCreación de empresases_ES
dc.titleInstitutional and economic determinants of the perception of opportunities and entrepreneurial intentionen
dc.title.alternativeDeterminantes institucionales y económicos de la percepción de oportunidades y de la intención emprendedoraes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaEconomíaes_ES
dc.subject.ecienciaEconomicsen
dc.subject.ecienciaGeografíaes_ES
dc.subject.ecienciaGeographyen
dc.subject.ecienciaSociologíaes_ES
dc.subject.ecienciaSociologyen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationtitleInvestigaciones regionales = Journal of Regional Researches_ES
dc.identifier.publicationissue26


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)