View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Investigaciones regionales - Journal of Regional Research
  • Investigaciones regionales - Número 26, 2013
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Investigaciones regionales - Journal of Regional Research
  • Investigaciones regionales - Número 26, 2013
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aplicación de la teoría de la acción razonada al ámbito emprendedor en un contexto universitario

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Rueda Sampedro, Inés; Fernández Laviada, Ana; Herrero Crespo, Ángel
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/26975
ISSN: 2340-2717
Publisher
Asociación Española de Ciencia Regional (AECR)
Date
2013
Bibliographic citation
Investigaciones regionales = Journal of Regional Research, 2013, n. 26, p. 141-158
Keywords
Teoría de Acción Razonada
Intención emprendedora
Estudiantes universitarios
Ventajas e inconvenientes del emprendimiento
Theory of Reasoned Action
Entrepreneurial intentions
College students
Advantages and disadvantages of entrepreneurship
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Este trabajo analiza el efecto de las ventajas e inconvenientes percibidos en el emprendimiento sobre la intención de crear un negocio propio, tomando como referencia la Teoría de Acción Razonada. La muestra está compuesta por 274 estudiantes de la Facultad de Ciencias Económicas y Empresariales de la Universidad de Cantabria. Para contrastar las hipótesis de investigación se emplea un enfoque de ecuaciones estructurales. Los resultados obtenidos ponen de manifiesto que las ventajas del emprendimiento influyen en la actitud del universitario, y ésta, a su vez, en su intención emprendedora. Por el contrario, los inconvenientes asociados al emprendimiento no tienen un efecto significativo.
 
This paper analyses the effect of the perceived advantages and disadvantages of entrepreneurship surrounding the starting of a new business and it is based on the Theory of Reasoned Action. The sample contains 274 students of the Faculty of Business and Economics (University of Cantabria). A structural equation approach is used to test the research hypotheses. The results obtained show that the entrepreneurship advantages influence a college student’s attitude and later have an impact on their entrepreneurial intentions. However, the disadvantages associated with entrepreneurship have no significant effect.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
aplicación_rueda_IR_2013_N26.pdf340.8KbPDF
FilesSizeFormat
View
aplicación_rueda_IR_2013_N26.pdf340.8KbPDF
Collections
  • Investigaciones regionales - Número 26, 2013 [9]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV