Show simple item record

dc.contributor.authorMartínez Mateo, Jesús
dc.contributor.authorMira Solves, Ignacio
dc.contributor.authorGómez Gras, José María
dc.date.accessioned2016-11-15T16:03:58Z
dc.date.available2016-11-15T16:03:58Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.bibliographicCitationInvestigaciones regionales = Journal of Regional Research, 2013, n. 26, p. 19-45es_ES
dc.identifier.issn2340-2717
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/26967
dc.description.abstractThis paper explores the contribution of a selection of elements representative of human capital and perception as determinants of entrepreneurship in different stages of the economic cycle. The results confirm the significance of selfefficacy, the perception of opportunities, and the fear of failure, and highlight the importance of personal knowledge of entrepreneurs. They remain influential in different economic times in which their analyses have been replicated, although some differences are felt that point to, in contraction periods, a loss of influence of the confidence in one’s own abilities, compared to an increase in the case of judgment on the existence of opportunities in the environment, and in the case of the presence of entrepreneurs in the surrounding context. In contrast, the behavior of the fear of failure, as a barrier to entrepreneurship, remains unchanged in an adverse context with respect to a positive context due to reduced opportunity costs.en
dc.description.abstractEste trabajo explora la contribución de una selección de elementos representativos de capital humano y de percepción como determinantes de la creación de empresas ante distintas etapas del ciclo económico. Los resultados confirman la significación de la autoeficacia, la percepción de oportunidades y el miedo al fracaso, y resaltan la importancia del conocimiento de emprendedores. Su influencia se mantiene en los distintos momentos económicos en los que se han replicado los análisis, si bien se intuyen algunas diferencias que apuntan, en etapas contractivas, a una pérdida de influencia de la confianza en las propias habilidades, frente a un incremento en el caso del juicio sobre la existencia de oportunidades en el entorno y en el caso de la presencia de emprendedores en el contexto cercano. En cambio, el comportamiento del miedo a fracasar, como barrera para emprender, se mantiene invariable en un contexto adverso respecto a uno positivo debido a la reducción de costes de oportunidad.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherAsociación Española de Ciencia Regional (AECR)es_ES
dc.subjectGEMen
dc.subjectDeterminantsen
dc.subjectEntrepreneurshipen
dc.subjectNascent entrepreneursen
dc.subjectPerceptionsen
dc.subjectEnvironmenten
dc.subjectEconomic cycleen
dc.subjectGEMes_ES
dc.subjectDeterminanteses_ES
dc.subjectCreación de empresases_ES
dc.subjectEmprendedores nacienteses_ES
dc.subjectPercepcioneses_ES
dc.subjectEntornoes_ES
dc.subjectCiclo económicoes_ES
dc.titleInfluence of the economic cycle on the determinants of nascent entrepreneurial activity. An empirical analysis of the Spanish caseen
dc.title.alternativeInfluencia del ciclo económico sobre los determinantes de la actividad emprendedora naciente. Un análisis empírico del caso españoles_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaEconomíaes_ES
dc.subject.ecienciaEconomicsen
dc.subject.ecienciaGeografíaes_ES
dc.subject.ecienciaGeographyen
dc.subject.ecienciaSociologíaes_ES
dc.subject.ecienciaSociologyen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationtitleInvestigaciones regionales = Journal of Regional Researches_ES
dc.identifier.publicationissue26


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)