View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Investigaciones regionales - Journal of Regional Research
  • Investigaciones regionales - Número 27, 2013
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Investigaciones regionales - Journal of Regional Research
  • Investigaciones regionales - Número 27, 2013
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evolución de la productividad y asociación con la satisfacción en la atención hospitalaria y especializada de los sistemas sanitarios de las Comunidades Autónomas

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Seijas Díaz, Amparo; Iglesias Gómez, Guillermo
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/26943
ISSN: 2340-2717
Publisher
Asociación Española de Ciencia Regional (AECR)
Date
2013
Bibliographic citation
Investigaciones regionales = Journal of Regional Research, 2013, n. 27, p. 7-32
Keywords
Productividad
Eficiencia
Satisfacción
Índice de Malmquist
Análisis envolvente de datos
Sanidad
Productivity
Efficiency
Satisfaction
Malmquist index
Data envelopment analysis
Health care
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
El objetivo de este trabajo es analizar los cambios de productividad y su relación con las variaciones de satisfacción percibida en la atención hospitalaria y especializada de los Servicios Regionales de Salud españoles para el periodo 1999-2004. Se utilizan índices de productividad de Malmquist e índices de eficiencia obtenidos mediante Análisis Envolvente de Datos, incluyendo procedimientos bootstrap para la obtención de resultados y su análisis. En promedio se da un avance de la productividad y una caída de la satisfacción de los ciudadanos, pero a nivel individual de Comunidad Autónoma no existe correlación entre ambos aspectos. La opción de incluir en la función de producción hospitalaria un indicador de satisfacción mejora los resultados globales, si bien no da lugar a cambios importantes en las ordenaciones de las Comunidades Autónomas.
 
The goal of this paper is to analyze changes in productivity and their relation with variations in citizens’ perceived satisfaction in the field of hospital care and specialized care in the Spanish regional health services for the period 1999-2004. To assess changes in productivity the Malmquist indices and Data Envelopment fying any correlation between variables. The inclusion of the hospital indicator of satisfaction in the production function improves the results, although does not change the regional administrations rankings. Analysis methodology are used, completing the analysis with bootstrap procedures. The average results show a rise in productivity accompanied by a drop in citizens’ satisfaction. However, the individual analysis does not allow identi-fying any correlation between variables. The inclusion of the hospital indicator of satisfaction in the production function improves the results, although does not change the regional administrations rankings.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
evolucion_seijas_IR_2013.pdf324.3KbPDF
FilesSizeFormat
View
evolucion_seijas_IR_2013.pdf324.3KbPDF
Collections
  • Investigaciones regionales - Número 27, 2013 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV