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dc.contributor.authorGomez-Lobo Echenique, Andrés
dc.contributor.authorJiménez González, Juan Luis
dc.contributor.authorPerdiguero García, Jordi
dc.date.accessioned2016-10-27T13:31:18Z
dc.date.available2016-10-27T13:31:18Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.bibliographicCitationInvestigaciones regionales = Journal of Regional Research, 2015, n.31, p. 143-154es_ES
dc.identifier.issn2340-2717
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/26681
dc.description.abstractIn this paper we study how an incumbent supermarket reacts when entry by a new operator is announced but does not know the product variety that the entrant will offer. We use a database obtained from a special survey for supermarkets in Gran Canaria to estimate how incumbents reacted to entry in the products sold and not sold by the new entrant (LIDL). We show that there is evidence that prices for all goods prior to entry were initially lower in supermarkets close to the future entrant compared to supermarkets further away. However, after entry incumbents' prices for products not sold by the entrant actually rose near the entrant's new stores, compared to a suitable control group of supermarkets farther away.en
dc.description.abstractEn este trabajo analizamos cómo reacciona un incumbente ante la entrada de un nuevo operador del que desconoce la variedad de productos que éste ofrecerá. Para ello utilizamos una base de datos proveniente de un trabajo de campo propio de supermercados en Gran Canaria en orden a estimar dicha reacción en términos de precios, tanto para productos vendidos como no vendidos por el entrante (LIDL). Nuestros resultados apuntan a una bajada generalizada de precios antes de la entrada por parte de los incumbentes afectados por dicha entrada. Sin embargo, dichos supermercados afectados aumentaron los precios de aquellos productos que finalmente no fueron vendidos por el entrante.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.subjectEntryen
dc.subjectProduct varietyen
dc.subjectPricesen
dc.subjectRetailingen
dc.subjectEntradaes_ES
dc.subjectVariedad de productoses_ES
dc.subjectPrecioses_ES
dc.subjectMinoristases_ES
dc.titleThe entry of a hard discount supermarket: price effectsen
dc.title.alternativeLa entrada de un supermercado de descuento duro: efecto sobre precioses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaEconomíaes_ES
dc.subject.ecienciaEconomicsen
dc.subject.ecienciaGeografíaes_ES
dc.subject.ecienciaGeographyen
dc.subject.ecienciaSociologíaes_ES
dc.subject.ecienciaSociologyen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationtitleInvestigaciones regionales = Journal of Regional Researches_ES
dc.identifier.publicationissue31


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