View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Investigaciones regionales - Journal of Regional Research
  • Investigaciones regionales - Número 34, 2016
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Investigaciones regionales - Journal of Regional Research
  • Investigaciones regionales - Número 34, 2016
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Location determinants of creative industries’ firms in Spain

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Sánchez-Serra, Daniel
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/26500
ISSN: 2340-2717
Date
2016-05
Bibliographic citation
Investigaciones regionales = Journal of Regional Research, 2016, n. 34, p. 23-48
Keywords
Empresas creativas
Localización de empresas
Modelos de recuento
Creative industries
Industrial location
Count data models
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Este artículo analiza los determinantes de la localización de las industrias creativas utilizando microdatos de empresas. El artículo propone un modelo adaptado para distinguir el efecto de las fuerzas económicas generales y de las fuerzas específicas creativas sobre la localización de las industrias creativas. El modelo se aplica a los sistemas locales de trabajo de España. Los resultados revelan que las economías externas tradicionales (economías de localización y de urbanización) afectan a la localización de las industrias creativas en España y se complementan con fuerzas específicas creativas. Los resultados aportan una nueva visión sobre los principales determinantes de la localización de las industrias creativas. El estudio constituye así pues una base empírica para el diseño de políticas destinadas a estimular la capacidad de los territorios para atraer la creatividad y la innovación, según los objetivos definidos por la Comisión Europea.
 
This paper examines the determinants of localization of creative industries by using plant-level microdata. The paper proposes a model tailored to differentiate the effect of general-economic and specific-creative forces on the localization of creative industries. The model is applied to the local labour systems of Spain. The results show that traditional external economies (localization and urbanization) affect the location of creative industries in Spain, complemented by the effect of specific creative externalities. The results offer a novel insight into the determinants of location of creative industries. The work thus provides some empirical basis for the design of policies that may boost the capacity of territories for creativity and innovation, in line with the objectives set out by the European Commission.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
location_sanchez_IR_2016.pdf767.2KbPDF
FilesSizeFormat
View
location_sanchez_IR_2016.pdf767.2KbPDF
Collections
  • Investigaciones regionales - Número 34, 2016 [9]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV