View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Revista de poética medieval
  • Revista de poética medieval - Número 28, 2014
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Revista de poética medieval
  • Revista de poética medieval - Número 28, 2014
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Poesía y vida de corte: los sonetos en "El Cortesano" de Luis Milán

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Ravasini, Ines
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/24282
ISSN: 1137-8905
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2014
Bibliographic citation
Revista de poética medieval, n. 28 (2014), pp. 335-357
Keywords
El Cortesano
Luis Milán
Soneto
Petrarquismo
Lírica hispánica de los siglos XV-XVI
Corte del Duque de Calabria
Sonnet
Petrarchism
Spanish Poetry of 15th and 16th centuries
Duque de Calabria’s Court
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
El Cortesano de Luis Milán (1561) transmite, entre muchos otros materiales poéticos, una serie de sonetos muy interesantes tanto desde el punto de vista de su inserción en el conjunto de la obra como de la asimilación del petrarquismo en España. Si por un lado el análisis de esta pequeña antología permite delinear las distintas modalidades de fruición del soneto en el ámbito de la corte valenciana del Duque de Calabria, por el otro las relaciones con otros géneros líricos de la tradición hispánica, la estructura métrica, las conexiones intertextuales revelan una relación compleja con los modelos italianos y permiten profundizar en la recepción de la lírica italiana en la Valencia del siglo XVI y, más exactamente, en el círculo cultural que rodeaba al Duque de Calabria.
 
In El Cortesano (1561), Luis Milán includes, among other poetic material, a series of sonnets that are extremely interesting both on account of their relevance in the context of his work and because of how they reflect the influence of Petrarchism in Spain. An analysis of this short anthology shows how the sonnets were used in the court of the Duke of Calabria, while an examination of their relationships with other Castilian literary genres, of the prosody and of intratextual connections reveals the problematic relationship between these sonnets and the Italian tradition, and throws further light on the cultural reception of Italian poetry in the Duke of Calabria’s court in Valencia during the 16th century.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Poesía Ravasini RPM 28_2014.pdf809.1KbPDF
FilesSizeFormat
View
Poesía Ravasini RPM 28_2014.pdf809.1KbPDF
Collections
  • Revista de poética medieval - Número 28, 2014 [25]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV