Show simple item record

dc.contributor.authorGumiel Molina, Silvia 
dc.date.accessioned2015-12-03T10:05:26Z
dc.date.available2015-12-03T10:05:26Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.bibliographicCitationLinred: Lingüística en la Red, n. 12 (2014-2015)es_ES
dc.identifier.issn1697-0780
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/23239
dc.description.abstractEl presente artículo tiene un doble propósito. Por un lado, recoge los principales modelos sobre la interfaz léxico-sintaxis que se han propuesto durante las tres últimas décadas dentro de la lingüística formal. Para ello, repasa tanto los principales trabajos de corte proyeccionista (en especial los trabajos de Levin y Rappaport-Hovav, Jackendoff y Hale y Keyser) como aquellos que se enmarcan dentro de los modelos neo-construccionistas Borer (1995, 2005). Por otro lado, este artículo pretende ofrecer algunas reflexiones sobre la enseñanza de las relaciones entre el léxico y la sintaxis tanto en la Educación Primaria como en la Educación Secundaria.es_ES
dc.description.abstractThe aim of this paper is twofold. On the one hand, it collects the main models on the LexicoSyntax interface proposed during the last three decades in Formal Linguistics. For doing so, the paper revises both the main projectionist works (Levin and Rapaport-Hovav’s, Jackendoff’s and Hale and Keyser’s proposals) and the neoconstrucionist works depicted in Borer (1995, 2995), among others. On the other hand, the article offers some reflections about the teaching of relations between Lexicon and Syntax in Primary and Secondary school in the Spanish Educational System.The aim of this paper is twofold. On the one hand, it collects the main models on the LexicoSyntax interface proposed during the last three decades in Formal Linguistics. For doing so, the paper revises both the main projectionist works (Levin and Rapaport-Hovav’s, Jackendoff’s and Hale and Keyser’s proposals) and the neoconstrucionist works depicted in Borer (1995, 2995), among others. On the other hand, the article offers some reflections about the teaching of relations between Lexicon and Syntax in Primary and Secondary school in the Spanish Educational System.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen
dc.publisherUniversidad de Alcalá, Área de Lingüística Generales_ES
dc.rightsAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectLéxicoes_ES
dc.subjectSintaxises_ES
dc.subjectAdquisición del lenguajees_ES
dc.subjectEnseñanza de la gramáticaes_ES
dc.subjectGramática generativaes_ES
dc.subjectLexiconen
dc.subjectSyntaxen
dc.subjectLanguage adquisitionen
dc.subjectTeaching of Grammaren
dc.subjectGenerative grammaren
dc.titleLas relaciones entre léxico y sintaxis: planteamiento e implicaciones didácticases_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaHumanidadeses_ES
dc.subject.ecienciaHumanitiesen
dc.subject.ecienciaLingüísticaes_ES
dc.subject.ecienciaLinguisticsen
dc.relation.publisherversionhttp://www.linred.es/monograficos_pdf/LR_monografico12-articulo2.pdfes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.