View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Polis : revista de ideas y formas políticas de la Antigüedad Clásica
  • Polis - Número 25, 2013
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Polis : revista de ideas y formas políticas de la Antigüedad Clásica
  • Polis - Número 25, 2013
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La conversión al judaísmo durante la Antigüedad Tardía

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Lillo Botella, Carles
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/22779
ISSN: 1130-0728
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2013
Bibliographic citation
Polis : revista de ideas y formas políticas de la antigüedad clásica, 2013, n. 25, p. 75-99. ISSN 1130-0728
Keywords
Judaísmo
Cristianismo
Proselitismo
Judaism
Christianism
Proselytism
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
A la vez que declinaba el judaísmo como realidad política, la existencia del Imperio romano permitió al culto mosaico atraer a numerosos prosélitos a su seno. Este fenómeno, que tanto llamó la atención de los autores de época clásica, se testimonia igualmente en las inscripciones epigráficas. Tradicionalmente se ha considerado que el proselitismo judaico cesó a raíz de las dos derrotas contra Roma, en los años 70 y 135, que se saldaron con la liquidación del Estado judío. No obstante, en época tardoantigua todavía se documentan algunas conversiones esporádicas al judaísmo, incluso de cristianos, a pesar de que se hallaban prohibidas por ley de manera explícita. Destacan los ejemplos del diácono Leoncio y el monje Abraham durante la última guerra que enfrentó a Persia con Bizancio, entre los años 603 y 628. Asimismo, la epigrafía revela un dudoso caso de conversión al judaísmo por parte de un godo de nombre Sigismundus en la Italia de Teodorico.
 
While Judaism went into decline as a political reality, the existence of the Roman Empire allowed it to attract a large number of proselytes. This fact, narrated by classical authors, is also attested in epigraphy. Traditionally, scholars have considered that Jewish proselytism stopped because of the two defeats against Rome (70 and 135), when the Jewish state disappeared. However, despite the laws against Judaizers, we still can observe some rare cases of people who converted to Judaism during Late Antiquity, even some Christians did it. The examples of deacon Leontius and Abraham the monk, during the last war between Byzantium and Persia (603-628), are paradigmatic. In addition, epigraphy also reveals a questionable case of a Goth who embraced Judaism, Sigismundus, in Theoderic’s Italy.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
conversion_Lillo_POLIS_2013_N25.pdf494.6KbPDF
FilesSizeFormat
View
conversion_Lillo_POLIS_2013_N25.pdf494.6KbPDF
Collections
  • Polis - Número 25, 2013 [7]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open access. Open ScienceOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV