Listening: the most difficult skill to teach
Authors
Walker, NatashaPublisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2014Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2014, n. 23, p. 167-175. ISSN 1989-0796
Keywords
Teaching
Listening skills
Modern foreign languages
Dictogloss
Listening from the middle
Discovery Learning
Enseñanza
Comprensión oral
Lenguas extranjeras
Aprendizaje por descubrimiento
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
With listening skills usually requiring a considerably long period of time to acquire, normally involving the student
experiencing a variety of emotions ranging from depression and frustration through to exhilaration and pride, teaching
listening skills is one of the most difficult tasks that a teacher faces. The following article evaluates contemporary
research with the aim of dissecting and discussing the reasons why the teaching of listening skills seems to be so
complex and consequently intends to report upon possible suggestions for improving listening competence in the
second language (L2) classroom. Through the consideration of the difficulties encountered when undergoing listening,
as well as the evaluation of various strategies and exercises suggested to facilitate the acquisition of listening skills,
such as Dictogloss, Listening from the middle and Discovery Learning, this research highlights the important place that
the teaching of listening strategies should be ever increasingly assuming in the modern foreign language classroom. La adquisición de la comprensión auditiva lleva mucho tiempo y normalmente somete al estudiante a una gran variedad
de emociones, desde la depresión y la frustración hasta la alegría y el orgullo, por lo cuál es la enseñanza de la
comprensión auditiva una de las tareas que entraña más dificultad para un profesor. El presente artículo tiene como
objetivo evaluar estudios recientes sobre el tema con el fin de por una parte examinar y analizar las razones por las que
la enseñanza de la comprensión auditiva suele ser tan compleja, a la vez que, por otra, proponer sugerencias para
mejorar la comprensión auditiva en una lengua extranjera. Al tener en consideración las dificultades con las que nos
encontramos cuando escuchamos una lengua extranjera, así como la evaluación de una variedad de estrategias y de
ejercicios sugeridos para facilitar la adquisición de las destrezas de comprensión auditiva, como el Dictogloss, Listening
from the Middle and Discovery Learning, este trabajo destaca el papel importante que la enseñanza de las competencias
de comprensión auditiva deberá tener cada vez más en las aulas de lenguas extranjeras.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
Walker_LISTENING Encuentro_201 ... | 339.2Kb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
Walker_LISTENING Encuentro_201 ... | 339.2Kb |
|