Show simple item record

dc.contributor.authorSoler, Viviana
dc.date.accessioned2015-05-21T08:01:14Z
dc.date.available2015-05-21T08:01:14Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2014, n. 23, p. 142-151. ISSN 1989-0796es_ES
dc.identifier.issn1989-0796
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/21617
dc.description.abstractThe immediate need of non-English speaking advanced university students, young fellows and young researchers to read literature in English urges the teaching of selective reading of a variety of academic and highly-advanced scientific texts within the framework of English as a foreign language, particularly English for Specific and Academic Purposes. The aim of this work is to analyze one possible operationalization of an expeditious reading strategy through the reading of highly advanced scientific titles of research papers in terms of cause-effect relationships, as this is as important and necessary as reading abstracts for fast tracking relevant data. Because of the scarce literature available on this topic, our analysis is prudently restricted to a small set of title samples. Still, the strength of our observations lie in that scientific titles demonstrate to be very useful authentic sample material in the field of reading pedagogy, this being an issue neither fully explored nor exploited to date.es_ES
dc.description.abstractFrente a la necesidad de lectura de textos especializados en inglés que tienen los alumnos universitarios avanzados, becarios e investigadores jóvenes no hablantes de dicha lengua, la enseñanza de lectura selectiva de material académico y científico en el marco del Inglés con Fines Específicos y Académicos debe ser prioridad en dicho campo. El objetivo de este trabajo es reflexionar sobre una estrategia innovadora de lectura expeditiva de títulos científicos muy especializados en términos de relaciones causa-efecto para ayudar a identificar datos relevantes de un trabajo científico. Debido a los pocos estudios realizados hasta ahora sobre este tema, nuestras reflexiones se restringen a un reducido número de títulos y aspiran a servir de punto de partida para estudios posteriores. El principal valor de este trabajo radica en mostrar que los títulos científicos son material auténtico muy útil para el campo de la pedagogía de la lectura.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherServicio de Publicaciones de la Universidad de Alcaláes_ES
dc.subjectTitleses_ES
dc.subjectScientific Discoursees_ES
dc.subjectReadinges_ES
dc.subjectDiscurso científico
dc.subjectLectura de textos científicos
dc.titleHighly advanced scientific titles in the field of reading pedagogyes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.subject.ecienciaFilologíaes_ES
dc.subject.ecienciaPhilologyen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)