Common errors made by Spanish graduate students to be avoided at B1 English oral exams
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2014Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2014, n. 23, p. 128-141. ISSN 1989-0796
Keywords
Pronunciation errors
Grammatical errors
B1 oral exams
English as a Foreign Language (EFL)
Errores de pronunciación
Errores gramaticales
Exámenes orales de B1
Inglés como Lengua Extranjera
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
The European Higher Education Area requires graduate students to reach B1 level under the Common European
Framework of Reference for Languages (CEFR) to obtain any university degree. This forces them to take official
English exams, both written and oral, which presents difficulties for Spaniards, as many of them claim not to have taken
any oral exam before. It is also challenging for teachers, who must combine the acquisition of communicative results,
perceived as more demanding, with the traditional use of English aspects and provide a more creative and pragmatic use
for all of them.
Considering the above, we have compiled a list of common pronunciation, vocabulary and grammatical errors made by
Spaniards to be avoided at B1 oral exams, based on teachers’ notes from the three official B1 oral examination sessions
at the university in the academic year 2013-2014. It aims to detect errors, mistakes and weaknesses so as to guide the
teaching-learning process in future B1 intensive programmes. El Espacio Europeo de Educación Superior requiere a los alumnos universitarios acreditar un nivel B1 o de usuario
independiente según el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas para obtener cualquier grado
universitario, lo cual implica la realización de exámenes oficiales. Esto supone un reto tanto para los estudiantes
españoles, no acostumbrados a los exámenes orales, como para los profesores, que han de combinar la adquisición de
resultados comunicativos, considerados más difíciles, con los aspectos gramaticales, más tradicionales, así como ofrecer
un enfoque más pragmático y creativo.
A continuación ofrecemos una lista de errores de pronunciación, vocabulario y gramaticales registrados en los
exámenes orales de las tres convocatorias oficiales de B1 del curso académico universitario 2013-2014. El documento
pretende detectar errores, confusiones y áreas de mejora para servir de guía en el proceso de enseñanza-aprendizaje en
futuros cursos intensivos de este nivel.
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