View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 23, 2014
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 23, 2014
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El tratamiento de la pronunciación en los libros de texto de nivel b1 y su valoración de acuerdo con los principios establecidos por el MCERL

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Muñoz Mallén, Ana María
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/21596
ISSN: 1989-0796
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2014
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2014, n. 23, p. 102-114. ISSN 1989-0796
Keywords
Competencias
Libros de texto
Adquisición fonológica de la LE
Rasgos segmentales y suprasegmentales
Competencies
Textbooks
FL phonological acquisition
Segmental and suprasegmental features
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
En este artículo se pretende analizar cómo se trata la enseñanza de la pronunciación en los libros de texto de nivel B1/B1+ para, a partir de ese análisis, establecer una serie de conclusiones sobre cómo se debería enseñar de acuerdo con los principios establecidos por el Marco Común Europeo de Referencia para las Lenguas MCERL (Consejo de Europa, 2001). Nos centraremos en definir y describir el papel asignado a la pronunciación en el MCERL prestando atención al nivel B1 o B1+, nivel de los contenidos de inglés de Bachillerato y nivel que se le exige a los alumnos universitarios para la obtención de un título universitario en el estado español. Así, valoraremos la forma en la que distintos libros de texto han encauzado la enseñanza de la pronunciación y si presumiblemente las actividades propuestas resultan útiles para alcanzar un determinado nivel en este campo.
 
In this article we propose to analise how pronunciation teaching is dealt with in B1 level textbooks in order to establish conclusions about how we should teach according to the principles established by the Common European Framework of Reference for Languages CEFR (Council of Europe, 2001). This paper seeks to define and describe the role given to pronunciation in the CEFR paying attention to the B1 or B1+ level, level of the Bachillerato English content and level, which university students are required to obtain the university degree in Spain. Thus, we will value how different textbooks have channelled pronunciation teaching and if, in practical terms, the proposed activities are useful for reaching a specific level in this field.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Muñoz_Tratamiento Encuentro_20 ...389.3KbPDF
FilesSizeFormat
View
Muñoz_Tratamiento Encuentro_20 ...389.3KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 23, 2014 [14]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV