View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 23, 2014
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 23, 2014
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Propuesta de enseñanza multimodal en una asignatura de lengua inglesa

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Martínez Lirola, María
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/21595
ISSN: 1989-0796
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2014
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2014, n. 23, p. 89-101. ISSN 1989-0796
Keywords
Multimodalidad
Sociedad 2.0.
Proceso de enseñanza-aprendizaje
Competencias
TICs
Multimodality
Society 2.0
Teaching-learning process
Competences
NTIC
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
La sociedad del siglo XXI se caracteriza por su naturaleza multimodal y por lo tanto se habla de la era 2.0. en la que el uso de las TICs es fundamental. Esto implica que la educación superior ha de adaptarse a este contexto, de ahí que sea necesario potenciar la enseñanza multimodal en las aulas universitarias gracias a presentaciones de Power Point o Prezi, el uso de videos o de redes sociales como Facebook o Twitter, el empleo de las herramientas de google, etc. En este artículo se presentan algunas actividades que fomentan la multimodalidad empleadas en la asignatura Lengua Inglesa V del grado de Estudios Ingleses en la Universidad de Alicante. La selección de estas actividades viene determinada no sólo por su naturaleza multimodal sino también porque contribuyen a la adquisición de competencias fundamentales para el mercado laboral. Además se preparó una encuesta con el fin de conocer la opinión del alumnado sobre una propuesta de enseñanza basada en la multimodalidad.
 
XXI century society has a multimodal nature and it is referred as 2.0 era, in which the use of NTIC is essential. This implies that tertiary education needs to be adapted to this context and, therefore it is necessary to highlight multimodal teaching in University classrooms thanks to Power Point or Prezi presentations, the use of videos or social networks such as Facebook or Twitter, the use of google tools, etc. This article describes some activities that promote multimodality used in the subject English Language V of the degree in English Studies at the University of Alicante. The selection of activities is determined not only for its multimodal nature but also because they contribute to the acquisition of competences that are essential for the labour market. In addition, a survey was prepared in order to know students’ opinions about a teaching proposal based on multimodality.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Mtnez Lirola_Propuesta Encuent ...1.295MbPDF
FilesSizeFormat
View
Mtnez Lirola_Propuesta Encuent ...1.295MbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 23, 2014 [14]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV