Show simple item record

dc.contributor.authorMammadova, Tamilla
dc.date.accessioned2015-05-15T12:01:41Z
dc.date.available2015-05-15T12:01:41Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2014, n. 23, p. 72-88. ISSN 1989-0796es_ES
dc.identifier.issn1989-0796
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/21581
dc.description.abstractThe purpose of this article is to investigate the best teacher evaluation method that can reveal English language teachers’ abilities to adapt to modern teaching approaches under the conditions of innovative and progressive language teaching trends. It is also extremely important to find out the general problems that prevent some of the teachers from using innovative ELT approaches and techniques. Thus, within the general area of teachers’ assessment, twenty teachers from Azerbaijan University of Languages with the work experience of over fifteen years have been selected for a four-stage evaluation process that consisted of general English language knowledge testing, class management observation, teachers’ self-evaluation, and evaluation of the selected teachers done by their students. The analysis of the completed assessment demonstrates that the best method of teachers’ evaluation is class management observation, since three other assessment methods seem to be subjective and often groundless. When it comes to the problems preventing the use of innovative approaches, the most outstanding reasons are the inability of teachers to use technology, and their unwillingness to adapt to innovations, considering old methods to be the most prominent ones.es_ES
dc.description.abstractEl objetivo de este artículo es encontrar un método de evaluación del profesorado adecuado que permita identificar las habilidades de los docentes de inglés para adaptarse a enfoques de enseñanza modernos de acuerdo con las tendencias más innovadoras y progresistas de la enseñanza de lenguas extranjeras. También es muy importante conocer los problemas generales que impiden a algunos profesores utilizar enfoques y técnicas innovadoras de enseñanza del inglés. Los datos aquí estudiados se obtuvieron mediante un proceso de evaluación realizado en cuatro fases en la Universidad de Lenguas de Azerbaiyán. Este proceso incluyó la evaluación de conocimientos generales de inglés, la observación de aula, la auto-evaluación y la evaluación de la gestión de las clases por parte del alumnado. El análisis de la evaluación realizada demuestra que el mejor método de evaluación de los profesores es la observación de la clase, ya que los otros tres métodos de la evaluación resultan subjetivos y, con frecuencia, sin base científica. En cuanto a los problemas que previenen el uso de enfoques innovadores, los motivos principales son la incapacidad de los profesores para el uso de la tecnología y su falta de interés para adaptarse a la innovación y el cambio, considerando los métodos tradicionales como los más adecuados.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfes_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.publisherServicio de Publicaciones de la Universidad de Alcaláes_ES
dc.subjectAssessmentes_ES
dc.subjectEnglish language teachinges_ES
dc.subjectEvaluationes_ES
dc.subjectInnovationses_ES
dc.subjectTeacherses_ES
dc.subjectTestinges_ES
dc.subjectValoraciónes_ES
dc.subjectEnseñanza de ingléses_ES
dc.subjectEvaluaciónes_ES
dc.subjectInnovaciónes_ES
dc.subjectProfesoradoes_ES
dc.subjectTestinges_ES
dc.titleA four-stage assessment of AUL (Azerbaijan University of Languages) teachers’ abilities to adapt innovative teaching approacheses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees_ES
dc.subject.ecienciaFilologíaes_ES
dc.subject.ecienciaPhilologyen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)