View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 37, 2014
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 37, 2014
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aprendizaje de competencias a través de proyectos en el ámbito universitario: Salud Pública para el Grado de Ciencias Ambientales

Learning competencies through projects in the university: Public Health for Environmental Sciences Degree

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Sandín Vázquez, María del ValUniversity of Alcalá Author; Giménez Baldazo, MónicaUniversity of Alcalá Author; Rodríguez Martínez, MartaUniversity of Alcalá Author; Lazo Vitoria, Ximena
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/21143
ISSN: 1577-0338
Publisher
Universidad de Alcalá. Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
Date
2014
Bibliographic citation
Pulso, 2014, n. 37, p. 83-103. ISSN 1577-0338
Keywords
Aprendizaje por proyectos
competencias
Salud Pública
Ciencias Ambientales
Project-based learning
competencies
Public Health
Environmental Sciences
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
El aprendizaje por proyectos es una estrategia de enseñanza que constituye un modelo de aprendizaje en el que los estudiantes diseñan, planean y evalúan proyectos que tienen aplicación en el mundo real más allá del aula de clase, enfoque que concuerda con la nueva aproximación de aprendizaje por competencias. Objetivo. Este trabajo expone cómo se ha adaptado la enseñanza basada en proyectos constituyendo la parte práctica de la asignatura Toxicología Ambiental y Salud Pública del Grado en Ciencias Ambientales de la Universidad de Alcalá. Método. Se presenta el desarrollo de contenidos y actividades, así como las evaluaciones del proceso enseñanza-aprendizaje por parte del alumnado. Resultados. Los alumnos valoran de una manera muy positiva el aprendizaje mediante esta metodología. Conclusiones. Mediante el aprendizaje por proyectos obtiene una serie de efectos positivos como son la conexión del aprendizaje con el mundo real, el aumento de motivación, el fomento la interdisciplinariedad, y la adquisición de competencias genéricas.
 
Project-based learning is a learning strategy that involves students in designing, planning and evaluating projects with a real application beyond the classroom setting, an methodology that is consistent with the new approach of learning competencies. Objective. This paper presents how project-based learning has been adapted to the practical part of the subject “Environmental Toxicology and Public Health”, which belongs to the Environmental Sciences Degree Programme at the University of Alcalá. Methods. We report the development of the contents and activities, as well as the students’ assessment of the teaching- learning process. Results. Students value learning through this methodology very positively. Conclusions. Project-based learning has a great number of positive effects such as connecting learning with the real world, increasing motivation, promoting an interdisciplinary approach, and acquiring generic skills.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Aprendizaje Sandín.pdf143.6KbPDF
FilesSizeFormat
View
Aprendizaje Sandín.pdf143.6KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 37, 2014 [17]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV