Show simple item record

Using virtual tools for developing autonomous learning and teaching communicative English for professional purposes in Primary Education Degree

dc.contributor.authorGarcía Esteban, Soraya 
dc.date.accessioned2015-02-05T08:37:04Z
dc.date.available2015-02-05T08:37:04Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.bibliographicCitationPulso, 2014, n. 37, p 249-268. ISSN 1577-0338es_ES
dc.identifier.issn1577-0338
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/21132
dc.description.abstractEste artículo refleja la enseñanza-aprendizaje de la lengua inglesa mediante el desarrollo de actividades colaborativas relacionadas con el perfil profesional de estudiantes del Grado en Educación Primaria. Esta acción se ha centrado en el uso de internet y de varias aplicaciones tecnológicas (la plataforma virtual, el blog y Youtube) como medios eficaces para el desarrollo de acciones cuyo enfoque comunicativo se desarrolla con tareas. Esta línea de trabajo contempla la utilización de nuevas tendencias pedagógicas y la integración técnica de las distintas competencias lingüísticas, a la vez que se facilita el aprendizaje autónomo, la evaluación y la reflexión sobre la enseñanza-aprendizaje de una lengua extranjera. La revisión de contenidos relacionados con la futura actividad del estudiante utilizando las nuevas tecnologías facilita la adquisición de la lengua inglesa al desarrollar un aprendizaje comunicativo y constructivo en contextos reales.es_ES
dc.description.abstractThis article reflects how to learn and teach English carrying out collaborative activities related to the professional profile of the subject Foreign Language (English) in Primary Education using blended learning, the Internet and different technological applications (virtual platform, blogs and Youtube) as effective means for developing a communicative task-based approach. Considering that learning English for Specific and Professional Purposes involves identifying the students´ needs (learning English in order to subsequently teach it to future teachers of Primary Education) and practising in real contexts such as the Web 2.0, this paper explores the use of new educational trends and the technical integration of different skills in foreign language acquisition while facilitating self-evaluation and autonomous learning. This study outlines how teaching and learning contents related to the student´s future profession using new technologies involves English language acquisition through the students´ exposure in real constructive and communicative contexts.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen
dc.publisherUniversidad de Alcalá. Escuela Universitaria Cardenal Cisneroses_ES
dc.subjectInglés para fines profesionaleses_ES
dc.subjectNuevas tecnologíases_ES
dc.subjectAprendizaje autónomoes_ES
dc.subjectComunicativo y colaborativoes_ES
dc.subjectEnglish for Professional Purposesen
dc.subjectNew technologiesen
dc.subjectCommunicativeen
dc.subjectCollaborative and autonomous learningen
dc.titleEl aprendizaje autónomo y comunicativo de inglés para fines profesionales en el Grado de Educación Primaria a través de herramientas virtualeses_ES
dc.titleUsing virtual tools for developing autonomous learning and teaching communicative English for professional purposes in Primary Education Degreeen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaCiencias socialeses_ES
dc.subject.ecienciaEducaciones_ES
dc.subject.ecienciaEducationen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)