View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 37, 2014
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 37, 2014
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La comunicación en la familia a través de las TIC. Percepción de los adolescentes

Family communication through ICT. Perception of teenagers

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Hernández Prados, Mª Ángeles; López Vicent, Patricia; Sánchez Esteban, Sheila
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/21126
ISSN: 1577-0338
Publisher
Universidad de Alcalá. Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
Date
2014
Bibliographic citation
Pulso, 2014, n. 37, p. 35-58. ISSN 1577-0338
Keywords
Pedagogía
familia
comunicación
interacción de grupos
Internet
Pedagogy
family
communication
group interaction
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
La expansión y generalización de Internet a otros contextos de la sociedad ha promovido muchos interrogantes y ha suscitado investigaciones al unísono. Este trabajo plantea la integración de las TIC en el ámbito familiar, como punto de partida, y como punto de llegada, el análisis de los usos comunicativos que el adolescente hace de las TIC con otros miembros familiares, especialmente su padre y su madre. Se trata de un estudio basado en una metodología descriptiva, que responde a la realidad de un centro de secundaria, utilizando un cuestionario de elaboración propia validado a través de la Técnica Delphi. Los resultados señalan una alta integración de las TIC en los hogares, un escaso uso de las mismas para comunicarse con sus progenitores, y una relación paterno-filial hacia las TIC caracterizada por el establecimiento de normas y la permisividad hacia las mismas.
 
The expansion and generalization of the Internet to other contexts of society has promoted many research questions. This paper focuses on the integration of ICT in the home and analyses how teenagers use ICT to communicate with other family members, especially their father and mother. This is a descriptive study based on a methodology that responds to the reality of a secondary school, using a questionnaire validated by the Delphi technique. The results indicate a high integration of ICT in homes, poor media communication with parents and a relationship between parents and children through ICT characterized by the establishment of rules and permissiveness towards them.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Comunicación Hernández.pdf171.7KbPDF
FilesSizeFormat
View
Comunicación Hernández.pdf171.7KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 37, 2014 [17]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV