The postcolonial picaro in Indra Sinha’s "Animal’s People" – Becoming posthuman through animal’s eyes
Authors
Bartosch, RomanPublisher
Universidad de Alcalá
Date
2012-04Bibliographic citation
Ecozon@: European Journal of Literature, Culture and Environment, vol. 3, n. 1 (2012), pp. 10-19
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Publisher's version
http://ecozona.eu/index.php/journal/article/view/215/508Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Uno de los efectos de la erudición ecocrítica puede ser visto en el
cuestionamiento de los intentos postmodernos de un constructivismo radical que
entiende el mundo como un fenómeno discursivo y que contrapone cualquier noción de
una “realidad” fuera de dichos entresijos discursivos. Teniendo en cuenta la crisis
ambiental en particular, dudar de una realidad extra-discursiva parece inapropiado. Sin
embargo, expondré en este ensayo que las narrativas de la catástrofe siguen retóricas
específicas y exageradas, asimismo mostraré como "Animal’s People" de Indra Sinha
cuestiona y en última instancia deconstruye las mismas. Por medio del cuestionamiento
radical de la idea de una realidad estable y de medios verosímiles para narrarla, la
ecocrítica poscolonial en general y "Animal’s People" en particular, engendra una
sensación de tensión entre la realidad y la ideología representacional y proporciona un
medio para experimentar este conflicto a través de los ojos de un posthumanismo
ecológico. One of the effects of ecocritical scholarship can be seen in the questioning of
postmodern attempts of a radical constructivism that understands the world as a
discursive phenomenon and that opposes any notion of a "reality" outside those
discursive entanglements. In light of environmental crises in particular, to doubt an
extradiscursive reality seems inappropriate. However, I will argue in this essay that
narratives of catastrophe do follow specific dramatising rhetorics, and I will show how
Indra Sinha’s "Animal’s People" questions and ultimately deconstructs these. By radically
questioning the idea of a stable reality and authentic means to narrate it, postcolonial
ecocriticism in general, and "Animal’s People" in particular, engenders a sense of the
tension between reality and representational ideology, and it enables a way of
experiencing this conflict through the eyes of an ecological posthumanism.
Files in this item
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postcolonial_Bartosch_ecozona_ ... | 760.3Kb |
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