View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Revista de poética medieval
  • Revista de poética medieval - Número 26, 2012
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Revista de poética medieval
  • Revista de poética medieval - Número 26, 2012
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El "Libro de Buen Amor": los poemas líricos

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
López Castro, Armando
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/20285
ISSN: 1137-8905
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2012
Bibliographic citation
Revista de poética medieval, n. 26 (2012), pp. 377-400
Keywords
Audición
Oralidad
Memoria
Hearing
Orality
Memory
Variety
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
La poesía lírica, en cuanto experiencia límite, permite la transformación de lo dual en una construcción unitaria, recuperando así su poder de dicción originario. Durante la Edad Media, los poemas se leían en voz alta, pues la lectura ayudaba a los oyentes a estar vivos, a sentir la plenitud de otra época en el hábito de la memoria. A diferencia de la organización unitaria de los cancioneros, lo que hallamos en el "Libro de Buen Amor", es una yuxtaposición de diversos poemas, que forma parte de una estructura coral. Dicha variedad corresponde a diferentes estados de ánimo, que nos hacen pensar que fueron compuestos en distintos momentos.
 
Lyric poetry, in so far as it is an experience at the limits, allows the transformation of what is dual into a unitary structure, thus retrieving its original power of diction. In the Middle Ages, poems were read aloud and this reading helped the listeners to be alive and to feel in full the sensations of another era through the habit of memorizing. Far from being a mere addon, otside the work’s pattern of organization, the lyric poems that have been preserved in the Libro de Buen Amor form a part of its core structure. Their variety corresponds to differing states of mind, which suggests that they were composed at different points in time.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
libro_López_RPM_2012.pdf419.8KbPDF
FilesSizeFormat
View
libro_López_RPM_2012.pdf419.8KbPDF
Collections
  • Revista de poética medieval - Número 26, 2012 [21]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV