View Item 
  •   e_Buah Home
  • TRABAJOS ACADÉMICOS
  • Trabajos Fin de Grado (TFG)
  • TFG - Grado en Sistemas de Información
  • View Item
  • TRABAJOS ACADÉMICOS
  • Trabajos Fin de Grado (TFG)
  • TFG - Grado en Sistemas de Información
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A methodology for continuous usability assessment in educational content portals

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Martín Moncunill, DavidUniversity of Alcalá Author
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/19973
Director
Sánchez Alonso, SalvadorUniversity of Alcalá Author
Date
2013
Affiliation
Universidad de Alcalá. Escuela Politécnica Superior
Keywords
Interfaces de usuario
Usabilidad
Formación en Internet
Páginas Web
e-Learning
Document type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
La Comisión Europea ha mostrado un gran interés en promover portales con contenido educativo en diversas áreas de conocimiento. Este tipo de proyectos están claramente destinados a que el usuario final pueda emplear el portal de forma útil para su educación. En este sentido, la metodología de trabajo que debería seguirse para este tipo de proyectos debería estar centrada en el usuario, esto es, debería desarrollarse conforme a los principios de lo que es conocido como "User Centered Design". Sin embargo, este no es el caso de los proyectos analizados, donde se han detectado varios problemas comunes relativos a como se realizan las pruebas y experimentos con usuarios. El propósito de este trabajo es desarrollar una metodología de evaluación continua de la usabilidad para portales de contenido educativo, mostrando que esta metodología es aplicable en el contexto de este tipo de proyectos europeos y los posibles beneficios que traería su implantación.
 
The European Commission has shown a great interest in promoting educational content portals in different areas of knowledge. These projects are clearly intended to allow end users to use said portals in useful ways for education purposes. In this sense, the methodology that should be followed for this type of projects should be centered on the user, that is, they should be developed according to the principles of what is known as "User Centered Design". However, this is not always the case of the analyzed projects, in which several common problems related to the way in which they deal with tests and experiments with users have been detected. The purpose of this work is to develop a methodology for the continuous assessment of usability for educational content portals, showing that this methodology is applicable in the context of this kind of European projects, as well as the potential benefits that its implementation would bring.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
tfg_methodology_usability_educ ...10.38MbPDF
FilesSizeFormat
View
tfg_methodology_usability_educ ...10.38MbPDF
Collections
  • TFG - Grado en Sistemas de Información [40]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV