Show simple item record

dc.contributor.authorBecerra Vera, Beatriz
dc.contributor.authorMuñoz Luna, Rosa
dc.date.accessioned2014-02-03T13:51:58Z
dc.date.available2014-02-03T13:51:58Z
dc.date.issued2013-12
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2013, n. 22, p. . ISSN 1989-0796es_ES
dc.identifier.issn1989-0796
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/19940
dc.description.abstractThe present paper aims to explore the use of music and songs in the teaching of English as a second language to primary school children. By means of musical activities, the authors want to measure the progressive change in students’ motivation and their academic results in English language skills. The theoretical framework in which this research is developed corresponds to Gardner’s multiple intelligence theory, which can be recently linked to issues on multimodality in learning. Preliminary results show that music enhances linguistic intelligence while multiple ways of learning are practised in the classroom.es_ES
dc.description.abstractEste artículo analiza el uso de música y canciones en la enseñanza del inglés como segunda lengua a niños de educación primaria. Mediante actividades musicales, las autoras quieren medir el cambio progresivo en la motivación de los estudiantes y sus resultados académicos en las diferentes destrezas lingüísticas en inglés. El marco teórico en el que se inserta este estudio corresponde con la teoría de las inteligencias múltiples de Gardner, que recientemente se une a aspectos de multimodalidad en el aprendizaje. Nuestros resultados preliminares muestran que la música favorece la inteligencia lingüística mientras que diversos modos de aprendizaje se ponen en práctica en el aula.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherServicio de Publicaciones de la Universidad de Alcaláes_ES
dc.subjectGardneres_ES
dc.subjectmusices_ES
dc.subjectmultimodalityes_ES
dc.subjectL2es_ES
dc.subjectEnglishes_ES
dc.subjectmúsicaes_ES
dc.subjectmultimodalidades_ES
dc.subjectingléses_ES
dc.titleTeaching english through music: a proposal of multimodal learning activities for primary school childrenes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaFilología
dc.subject.ecienciaPhilology
dc.relation.publisherversionhttp://encuentrojournal.org/textcit.php?textdisplay=454es_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)