Teaching english through music: a proposal of multimodal learning activities for primary school children
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2013-12Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2013, n. 22, p. . ISSN 1989-0796
Keywords
Gardner
music
multimodality
L2
English
música
multimodalidad
inglés
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Publisher's version
http://encuentrojournal.org/textcit.php?textdisplay=454Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
The present paper aims to explore the use of music and songs in the teaching of English as a second language to
primary school children. By means of musical activities, the authors want to measure the progressive change in
students’ motivation and their academic results in English language skills. The theoretical framework in which this
research is developed corresponds to Gardner’s multiple intelligence theory, which can be recently linked to issues on
multimodality in learning. Preliminary results show that music enhances linguistic intelligence while multiple ways of
learning are practised in the classroom. Este artículo analiza el uso de música y canciones en la enseñanza del inglés como segunda lengua a niños de educación
primaria. Mediante actividades musicales, las autoras quieren medir el cambio progresivo en la motivación de los
estudiantes y sus resultados académicos en las diferentes destrezas lingüísticas en inglés. El marco teórico en el que se
inserta este estudio corresponde con la teoría de las inteligencias múltiples de Gardner, que recientemente se une a
aspectos de multimodalidad en el aprendizaje. Nuestros resultados preliminares muestran que la música favorece la
inteligencia lingüística mientras que diversos modos de aprendizaje se ponen en práctica en el aula.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
teching_Becerra_Encuentro_2013 ... | 439.2Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
teching_Becerra_Encuentro_2013 ... | 439.2Kb |
![]() |