View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 22, 2013
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 22, 2013
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teaching english through music: a proposal of multimodal learning activities for primary school children

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Becerra Vera, Beatriz; Muñoz Luna, Rosa
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/19940
ISSN: 1989-0796
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2013-12
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2013, n. 22, p. . ISSN 1989-0796
Keywords
Gardner
music
multimodality
L2
English
música
multimodalidad
inglés
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Publisher's version
http://encuentrojournal.org/textcit.php?textdisplay=454
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
The present paper aims to explore the use of music and songs in the teaching of English as a second language to primary school children. By means of musical activities, the authors want to measure the progressive change in students’ motivation and their academic results in English language skills. The theoretical framework in which this research is developed corresponds to Gardner’s multiple intelligence theory, which can be recently linked to issues on multimodality in learning. Preliminary results show that music enhances linguistic intelligence while multiple ways of learning are practised in the classroom.
 
Este artículo analiza el uso de música y canciones en la enseñanza del inglés como segunda lengua a niños de educación primaria. Mediante actividades musicales, las autoras quieren medir el cambio progresivo en la motivación de los estudiantes y sus resultados académicos en las diferentes destrezas lingüísticas en inglés. El marco teórico en el que se inserta este estudio corresponde con la teoría de las inteligencias múltiples de Gardner, que recientemente se une a aspectos de multimodalidad en el aprendizaje. Nuestros resultados preliminares muestran que la música favorece la inteligencia lingüística mientras que diversos modos de aprendizaje se ponen en práctica en el aula.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
teching_Becerra_Encuentro_2013 ...439.2KbPDF
FilesSizeFormat
View
teching_Becerra_Encuentro_2013 ...439.2KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 22, 2013 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV