View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 36, 2013
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 36, 2013
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mejora de la redacción de textos argumentativos mediante estrategias autorreguladas

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Ripoll Salceda, Juan Cruz; Chasco Goñi, Celia; Azcárate Ayarra, Javier
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/19815
ISSN: 1577-0338
Publisher
Universidad de Alcalá. Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
Date
2013
Bibliographic citation
Pulso, 2013, n.36, p. 175-187. ISSN 1577-0338
Keywords
Expresión escrita
Autorregulación
Lengua
Primaria
Writing
Self-regulation
Language
Elementary school
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
El desarrollo de estrategias autorreguladas (DEAR) trata de mejorar la habilidad de los alumnos para una tarea compleja por medio del modelado, las autoinstrucciones, la práctica guiada y el uso de recursos que faciliten la tarea. Se valoró la eficacia de una intervención para la mejora de la escritura de textos argumentativos basada en el DEAR. La intervención fue aplicada por una profesora de Lengua a 51 alumnos de 4º de Primaria, que fueron comparados con un grupo de 26 alumnos que realizaba las actividades ordinarias de clase. Se valoraron dos textos escritos antes y después de la intervención, considerando la calificación de un profesor, su extensión, riqueza léxica y contenido. Los alumnos que recibieron el tratamiento mejoraron significativamente en todos los aspectos valorados, mientras que los del grupo de control solo lo hicieron en número de oraciones, de verbos y de palabras
 
Self-regulated strategy development (SRSD) is a method designed to improve abilities in copying with complex tasks. SRSD uses modelling, self-instruction, guided practice and other resources that facilitate the focused task. We tested the efficiency of a SRSD intervention constructed for improving argumentative text writing. A Spanish Language teacher conducted the intervention for fifty-one 4th grade elementary school students. Those students were compared to a group of 26 students who continued with their ordinary class activities. We evaluated both written texts which were done before and after the intervention. We assessed the teacher’s score, length, lexical richness and text content. The students who were involved in the SRSD program improved significantly in all the assessed variables, however the students in the control group only improved in the number of written sentences, verbs and words
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
mejora_ripoll_PULSO_2013.pdf226.6KbPDF
FilesSizeFormat
View
mejora_ripoll_PULSO_2013.pdf226.6KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 36, 2013 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV