View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 36, 2013
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 36, 2013
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

¿Me enseñas? : una experiencia didáctica compartida por alumnos de Infantil y Secundaria

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
García-Lago Ibañez, Virginia; García González, Juan Carlos; Vaquero Martín, Sandra
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/19814
ISSN: 1577-0338
Publisher
Universidad de Alcalá. Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
Date
2013
Bibliographic citation
Pulso, 2013, n.36, p. 161-173. ISSN 1577-0338
Keywords
Didáctica de la historia
Competencia digital
Competencia emocional
History didactics
Digital competence
Emotional competence
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Este artículo recoge la experiencia didáctica llevada a cabo en el colegio Santa María, nacida con una triple motivación: – Fomentar la cohesión entre los alumnos de Educación Infantil y Educación Secundaria – Mejorar la competencia digital de los alumnos – Aprender Historia de una manera atractiva y lúdica. Para ello los alumnos de 2º de la ESO crearon actividades digitales y diseñaron sesiones de enseñanza para sus compañeros de 5 años (tercer curso de Educación Infantil). La evaluación del proyecto fue muy positiva, ya que se cumplieron los objetivos y se alcanzaron las competencias programadas
 
This article gathers the didactic experiences that have been recently undertaken at Santa Maria College, an experience which was born with a triple motivation: – To promote a sense of unity cohesion between the students in Children’s Education and the students in Secondary Education. – Improve the digital competences of all the students. – Learn History in a playful and more appealing way. To pursue this aim the students of the second cycle of Secondary Education created digital activities and designed teachable sessions for their counterparts in the 3rd level of Children’s education (5 years old). Taking into account that all aims were achieved and the programmed skills were developed, the evaluation of the project was very gratifying for all members involved
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
me_garcia_PULSO_2013.pdf200.9KbPDF
FilesSizeFormat
View
me_garcia_PULSO_2013.pdf200.9KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 36, 2013 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV