View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 36, 2013
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 36, 2013
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Los Servicios Municipales de Educación ante el desarrollo educativo de los municipios

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Muñoz Moreno, José Luis
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/19802
ISSN: 1577-0338
Publisher
Universidad de Alcalá. Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
Date
2013
Bibliographic citation
Pulso, 2013, n.36, p. 79-97. ISSN 1577-0338
Keywords
Desarrollo educativo
Municipio
Educación
Servicio Municipal de Educación
Educational development
Municipality
Education
Municipal Education Service
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Este artículo recoge los resultados más destacados derivados del estudio que indaga sobre el desarrollo educativo de los municipios desde la actuación realizada por los Servicios Municipales de Educación y cuyos objetivos son: analizar las actuaciones desempeñadas por estos Servicios; y diseñar y validar un Instrumento para la autoevaluación de los mismos. El trabajo de campo realizado ha contemplado una revisión bibliográfica, el análisis de páginas web oficiales de Ayuntamientos, entrevistas en profundidad, un grupo de discusión con expertos, la aplicación de la propuesta de Instrumento en Ayuntamientos y su validación por parte de técnicos municipales de educación. Los principales resultados evidencian que la autoevaluación de los Servicios Municipales de Educación puede ser una óptima oportunidad para mejorar sus decisiones alrededor de la actuación educativa desempeñada en el municipio. Se concluye con la conveniencia de que estos Servicios se sostengan en unas políticas educativas amplias, transversales e innovadoras para favorecer la corresponsabilidad, la educación inclusiva y el aprendizaje a lo largo de toda la vida
 
This article presents the main results derived from the study that investigates the educational development of the municipalities from the act by the Municipal Education and whose objectives are to analyze the actions performed by these services, and design and validate an instrument for self-evaluation of the same. The fieldwork has provided a literature review, analysis of official sites of municipalities, in-depth interviews, and a focus group with experts, the implementation of the proposed instrument in municipalities and its validation by technicians municipal education. The main results show that self-assessment of the Municipal Education can be an excellent opportunity to improve their decisions about the educational activities performed in the town. It concludes with the convenience that these services are sustained in broad educational policies, and innovative cross promote responsibility, inclusive education and learning throughout life
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
servicios_munoz_PULSO_2013.pdf229.3KbPDF
FilesSizeFormat
View
servicios_munoz_PULSO_2013.pdf229.3KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 36, 2013 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV