View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 36, 2013
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 36, 2013
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La reforma curricular y metodológica de las enseñanzas universitarias : una mirada crítica sobre la construcción del Espacio Europeo de Educación Superior

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Miguel Díaz, Mario de
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/19799
ISSN: 1577-0338
Publisher
Universidad de Alcalá. Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
Date
2013
Bibliographic citation
Pulso, 2013, n.36, p. 13-35. ISSN 1577-0338
Keywords
Renovación de las titulaciones universitarias
Reforma curricular
Innovación metodológica
Adaptación al EEES
Proceso de convergencia europea
Renewal of university degrees
Curriculum reform
Methodological innovation
Adaptation to the RHEA
European convergence process
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Concluida la fase de adaptación de las titulaciones al proceso de convergencia europea, y superados ya los primeros cursos de la nueva andadura, constatamos una opinión mayoritaria de rechazo a los nuevos planes de estudio cuestionando su oportunidad y coherencia. El objetivo del presente estudio ha sido analizar alguno de los factores que han condicionado el proceso de adaptación de las nuevas titulaciones en las dos cuestiones que se consideraban claves para promover el Espacio Europeo de Educación Superior: la renovación curricular y la innovación metodológica. Nuestro trabajo pretende ser una mirada crítica sobre cómo se ha gestionado este proceso identificando algunas de las debilidades del sistema universitario que han contribuido a que las instituciones no hayan aprovechado eficazmente las oportunidades que el marco normativo ofrecía para efectuar la reforma necesaria
 
After the adaptation phase of university degrees to the process of European convergence and overcome since the first years of the new era, we find a high rate of rejection of the new curriculum, questioning its timeliness and consistency. The aim of this study was to analyze some of the factors that have constrained the process of adaptation of new Degrees in the two key issues that were considered to promote European Higher Education: curriculum renewal and methodological innovation. Our work pretending to be a critical look at how you have managed this process by identifying some of the weaknesses of the university system that have helped institutions from having effectively taken advantage of the opportunities offered by the regulatory framework necessary to effect reform
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
reforma_ miguel_PULSO_2013.pdf249.0KbPDF
FilesSizeFormat
View
reforma_ miguel_PULSO_2013.pdf249.0KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 36, 2013 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV