View Item 
  •   e_Buah Home
  • INVESTIGACIÓN
  • Institutos Universitarios
  • Instituto Universitario de Análisis Económico y Social (IAES)
  • IAES - Documentos de Trabajo
  • View Item
  • INVESTIGACIÓN
  • Institutos Universitarios
  • Instituto Universitario de Análisis Económico y Social (IAES)
  • IAES - Documentos de Trabajo
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Educación financiera para jóvenes : una visión introductoria

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Domínguez Martínez, José M.
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/18421
ISSN: 1139-6148
Publisher
Universidad de Alcalá. Instituto Universitario de Análisis Económico y Social
Date
2013
Affiliation
Universidad de Alcalá. Instituto Universitario de Análisis Económico y Social (IAES)
Bibliographic citation
Documentos de trabajo. IAES- Instituto Universitario de Análisis Económico y Social, Universidad de Alcalá, N. 5, Año 2013. ISSN 1139-6148
Keywords
Educación financiera
Jóvenes
Edufinet
Edufinext
Financial education
Youth
Document type
info:eu-repo/semantics/workingPaper
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
El objetivo de este trabajo es exponer los fundamentos de una acción formativa orientada a una primera incursión en el ámbito de la educación financiera de estudiantes que hayan finalizado la etapa de la enseñanza secundaria obligatoria, si bien el planteamiento puede servir de referencia para su adaptación a otros niveles educativos. La pretensión no es aportar una visión completa de los productos financieros, sino mostrar los elementos básicos que permitan forjarse una idea del alcance de las decisiones financieras dentro de un esquema global de razonamiento. El trabajo está estructurado en cuatro apartados: en primer término se hace referencia al concepto de la educación financiera; en segundo lugar se expone el enfoque didáctico del programa Edufinet, en el que se inscribe la acción formativa propuesta; a continuación se alude al papel y a la estructura del sistema financiero, y se realiza un esbozo de los principales productos financieros; el cuarto apartado va destinado a ilustrar una serie de supuestos prácticos
 
The aim of this work is to show the background of a learning action conceived as a first contact of students having finished the compulsory secondary education stage with the field of the financial literacy. Notwithstanding, the contents can be used as a reference to be adapted to the requirements for other educational levels. The goal of the work is not to provide a comprehensive view of the financial products but to focus on the essential elements so as to reach an overview of the scope of the financial choices within a general framework of reasoning. The document is organized as follows: firstly, the concept of the financial education is considered; in the second section, the pedagogic principles of the Edufinet programme, in which the proposal is based upon, are listed; afterwards, the role and structure of the financial system are mentioned, and then a short scrutiny of the main financial products is undertaken; finally, several practical questions are examined
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
educación_dominguez_IAESDT_201 ...2.128MbPDF
FilesSizeFormat
View
educación_dominguez_IAESDT_201 ...2.128MbPDF
Collections
  • IAES - Documentos de Trabajo [218]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV