View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 16, 2006
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 16, 2006
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Computer assisted focus on form to minimise lexical errors in young learners

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Agustín Llach, Pilar; Fernández Fontecha, Almudena; Moreno Espinosa, Soraya
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/1596
Date
2006
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2006, n.16, p. 3-16. ISSN 1989-0796
Keywords
Lexical error
Computer Assisted Language Learning (CALL)
Focus on Form (FonF)
Primary education
English language
Error léxico
Enfoque en la Forma
Enseñanza de Lenguas Asistida por Ordenador
Educación primaria
Lengua inglesa
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
El componente léxico juega un papel muy importante en los primeros estadios de la adquisición de lenguas. Por lo tanto es esencial aprender y usar las palabras de manera apropiada. Basándonos en los resultados obtenidos en un estudio sobre competencia léxica en inglés de 283 alumnos de primaria hispanohablantes, en este artículo mostramos una forma de enseñanza de vocabulario a aprendices jóvenes de inglés. Con el fin de disminuir la producción de errores léxicos y motivar al alumnado se aplica un Enfoque en la Forma combinado con un tipo de Enseñanza de Lenguas Asistida por Ordenador. Ilustramos esta práctica con dos tipos de actividades, una de ellas centrada en errores ortográficos y la otra en errores de elección de palabra debidos a transferencia. Palabras clave: Error léxico, Enfoque en la Forma, Enseñanza de Lenguas Asistida por Ordenador, Educación primaria, Lengua inglesa.
 
The lexical component plays a paramount role in the first stages of language acquisition. Hence, it is crucial to learn and use words appropriately. Based on the results obtained on a study carried out on the lexical competence in English of 283 Spanish speaking primary learners, the present article investigates a way of teaching vocabulary to young Spanish learners of English. With the aim of diminishing lexical error production and motivate learners, we adopt a Focus on Form approach enhanced by the use of computer assisted language teaching. Two types of activities are proposed to illustrate this practice: one of them focuses on spelling errors and the other on word choice errors due to transfer.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
2 Agustín Fdez Moreno.pdf212.5KbPDF
FilesSizeFormat
View
2 Agustín Fdez Moreno.pdf212.5KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 16, 2006 [14]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV