View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 21, 2012
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 21, 2012
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La música en el aula de inglés: una propuesta práctica

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Leganés Lavall, Esther Noemí
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/14841
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2012
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2012, n.21, p. 115-125. ISSN 1989-0796
Keywords
Música, Inglés, Educación Infantil y Primaria, propuesta de actividades, interdisciplinariedad
Music, English, Kindergarten and Primary education, activities proposal, interdisciplinary
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
La presente propuesta nace a partir de los resultados y conclusiones de dos investigaciones llevadas a cabo en el curso académico 2010/2011. Las conclusiones muestran la necesidad de crear nuevos materiales que utilicen la música en el aula de inglés desde una perspectiva interdisciplinar. Es por ello que tras contextualizar el valor de la música en la educación en general y en el aprendizaje de lenguas extranjeras en particular, se presentan en este artículo una serie de propuestas didácticas que parten de rimas y canciones para trabajar el aprendizaje de la lengua inglesa en el aula de Infantil y Primaria.
 
This proposal stems from the results and conclusions of two researches carried out in the academic year 2010/2011. Conclusions point out the need to create new materials that use music in the English classroom from an interdisciplinary perspective. After reaching the conclusion on the need to create new materials that use music as a fundamental pillar in the English classroom of Kindergarten and Primary school, setting clear learning objectives, we present a series of musical activities based on English folk songs and rhymes to develop English learning in Kindergarten and Primary education.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Leganes_Musica.pdf547.1KbPDF
FilesSizeFormat
View
Leganes_Musica.pdf547.1KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 21, 2012 [13]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV