Show simple item record

dc.contributor.authorArgüelles Álvarez, Irina
dc.date.accessioned2013-03-07T13:36:18Z
dc.date.available2013-03-07T13:36:18Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2012, n.21, p. 104-114. ISSN 1989-0796en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/14721
dc.description.abstractThis paper deals with the role of both the teacher and the student when choosing materials for the course, more specifically, with the selection of books for extensive reading. Although carried out in a first year tertiary education level, the results of this small scale study could be a good starting point for reflection in previous secondary and pre-university educational levels. It will be attempted here to make explicit the reasons that lead teachers to make their reading choices within the scope of a traditional syllabus type and the actual reasons that students have to make their own choice within a more negotiated syllabus design. The conclusion of this study points to the fact that genre and topic preferences guide the choice when selecting a book to read in the classroom. On the other hand, if students have the option to select their own readings this can have a direct effect in their implication in the learning process, eventually leading to greater motivation and thus, to better learning.en_US
dc.description.abstractEste trabajo se centra en el papel que desempeñan tanto los profesores como los alumnos en la selección de materiales para el curso, en concreto, en la elección de las lecturas. Si bien es cierto que el estudio se lleva a cabo en el primer curso de niveles universitarios, los resultados de esta investigación de aula, pueden servir como punto de partida para la reflexión en los niveles previos de educación secundaria y bachillerato. En este trabajo se analizan los motivos que llevan a los profesores a elegir ciertas lecturas de curso dentro del contexto más tradicional y el contraste con las razones que esgrimen los estudiantes para decidirse por unas o por otras dentro de un contexto flexible más próximo al del currículo negociado. La conclusión de este estudio apunta al género y al tema del libro como principales factores que guían la elección de los estudiantes. Por otro lado, si el estudiante tiene la opción de elegir su lectura de curso, se favorece su implicación con respecto al proceso de aprendizaje que podría redundar en una mayor motivación y por ende, en un aprendizaje mejor.es
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen_US
dc.publisherServicio de Publicaciones de la Universidad de Alcaláen_US
dc.subjectextensive reading, student choice, student implication, language learning process.en_US
dc.subjectlectura extensiva, elección del alumno, implicación del alumno, aprendizaje de lenguasen_US
dc.titleStudent choice and reading in the EFL classroomen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaFilologíaes
dc.subject.ecienciaFilologíaes
dc.subject.ecienciaFilologíaes
dc.subject.ecienciaPhilologyen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)