View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 21, 2012
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 21, 2012
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Making communication happen: interactive groups in the bilingual classroom

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Garrido, Borja
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/14681
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2012
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2012, n.21, p. 80-93. ISSN 1989-0796
Keywords
Interactive Groups, bilingualism, high expectations, academic success
Grupos Interactivos, bilingüismo, altas expectativas, éxito educativo
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
One of the main challenges teachers face at Bilingual Primary schools is our students’ lack of communicative skills. The research presented here intents to prove that Interactive Groups work improves Primary Education students’ participation in learning activities in L2 classrooms. Furthermore, since Interactive Groups advocate for meaningful learning through interaction, we are helping our students to efficiently develop their communicative competence. Findings of the research suggest that Interactive Groups not only substantially increase students talking time and improve their attitudes towards the target language but they are also an egalitarian and dialogic tool that keeps all of our students’ expectations high.
 
Uno de los principales retos a los que nos enfrentamos los profesores y las profesoras de inglés en centros Bilingües de Educación Primaria, es la falta de destrezas comunicativas por parte de nuestro alumnado. El estudio que aquí se presenta defiende que el trabajo en el aula de lenguas por medio de Grupos Interactivos ayuda a mejorar su participación en las actividades del aula a lo largo de la etapa de Educación Primaria. Al basarse en el aprendizaje significativo a través de la interacción, estamos ayudando a nuestros estudiantes a desarrollar eficazmente su competencia comunicativa. Además de incrementar la participación y mejorar la actitud del estudiante hacia el aprendizaje de la lengua extranjera, los resultados de la investigación sugieren que los Grupos Interactivos son una herramienta que fomenta la igualdad y el diálogo entre todos los estudiantes.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Garrido_Making.pdf625.3KbPDF
FilesSizeFormat
View
Garrido_Making.pdf625.3KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 21, 2012 [13]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV