View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 21, 2012
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 21, 2012
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The shaping of Spanish CLIL

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Roldán Tapia, Antonio Rafael
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/14661
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2012
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2012, n.21, p. 71-79. ISSN 1989-0796
Keywords
CLIL, Task, Canadian Immersion
AICLE, tarea, Inmersión Canadiense
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
ELT in Spain is witnessing the arrival of CLIL and English is changing from a goal-oriented school subject to a medium of instruction for content subjects. What is taking place in our system is influenced by what has previously happened elsewhere. Two research episodes have contributed to it: the Bangalore Project in India and the Canadian Immersion Program originated at the St Lambert School in Montreal. From the first one we learnt about the notion of task, as an innovative element for curriculum design at that time, and, consequently, about a new type of syllabus: the process syllabus. Task-based approaches and project-work founded its pedagogical principles on this type of syllabus. The Canadian Immersion Program has provided us with, at least, two psycho-pedagogical principles that are paramount in bilingual education: (a) the distinction between BICS and CALP, and b) the principle of common underlying proficiency.
 
La aparición de CLIL (AICLE, en español), como enfoque y metodología alternativa a las tradicionales clases de lengua extranjera está suponiendo un cambio radical en el sistema educativo español. Sin embargo, buscar parte de sus fundamentos psicopedagógicos nos lleva a prestar especial atención al Proyecto Bangalore y al programa de Inmersión Canadiense. Del primero hemos aprendido el concepto de tarea, como el elemento que articula todo el diseño curricular de tipo procedimental. La distinción entre los términos BICS y CALP y sus consecuencias metodológicas, así como la idea de la competencia común subyacente son los dos principios teóricos que apoyan nuestro aprendizaje de contenidos a través de las lenguas.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Roldan_Shaping.pdf432.8KbPDF
FilesSizeFormat
View
Roldan_Shaping.pdf432.8KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 21, 2012 [13]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV