View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 21, 2012
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 21, 2012
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

CLIL in teacher training: a Nottingham Trent University and University of Salamanca experience

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Gutiérrez Almarza, Gloria; Durán Martínez, Ramiro; Beltrán Llavador, Fernando
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/14621
Publisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2012
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2012, n.21, p. 48-62. ISSN 1989-0796
Keywords
AICLE. Formación del profesorado. Practicum internacional
CLIL. Teacher training. International Practicum
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
As English tends to be regarded as a component of basic education, most European countries, Spain amongst them, are issuing legislation to establish the CLIL approach in educational settings. The article presents instances of the implementation of CLIL in the area of teacher training which stem from a long established cooperation between Nottingham Trent University and the University of Salamanca, to show how the CLIL potential can be enhanced and new levels of integration beyond subject and content can be achieved when CLIL initiatives are embedded in larger Language Teacher Education Frames of Reference thus bridging the gap between different cultural and pedagogical visions and making them socially relevant.
 
Al considerar cada vez más la lengua inglesa como un componente básico de la educación, muchos países europeos, entre los que se encuentra España, están introduciendo iniciativas legislativas para incorporar el enfoque AICLE en entornos de enseñanza. El artículo presenta ejemplos de la aplicación del aprendizaje integrado de lengua y contenidos en el ámbito de la formación docente a partir de una larga relación de colaboración entre las universidades de Nottingham Trent y de Salamanca, que muestran cómo es posible incrementar el potencial del enfoque AICLE y alcanzar nuevas dimensiones de integración más allá de la lengua y de los contenidos al incardinar las iniciativas AICLE en amplios marcos de referencia para la formación de profesores de idiomas, superando así la distancia entre diferentes visiones culturales y pedagógicas y haciéndolas socialmente relevantes.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Gutierrez Almarza_CLIL.pdf452.8KbPDF
FilesSizeFormat
View
Gutierrez Almarza_CLIL.pdf452.8KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 21, 2012 [13]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV