View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Serie geográfica
  • Serie Geográfica - Número 18, 2012
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Serie geográfica
  • Serie Geográfica - Número 18, 2012
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Propuesta didáctica para la enseñanza de las Tecnologías de la Información Geográfica

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
García González, Juan Antonio
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/13761
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2012
Bibliographic citation
Serie Geográfica, 2012, n. 18, p. 131-142. ISSN 1136-5277
Keywords
Didáctica de la geografía
Tecnologías de la información geográfica
SIG código abierto
Teaching geography
Geographical information technologies
GIS open source
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Los continuos cambios que se producen en la sociedad actual son difundidos a gran velocidad por los nuevos canales de trasmisión de información. Se ha generado una nueva orientación en el acceso a la información gracias al desarrollo de internet y la denominada web 2.0. La Geografía ha sido una de las disciplinas que se ha visto afectada por todos estos cambios acaecidos con lo que en su día se dio en llamar nuevas tecnologías de la información geográfica y que hoy en día forman parte de nuestro quehacer diario en sus múltiples formas. La enseñanza de la ciencia geográfica se debe adaptar aprovechando las tecnologías de la información geográfica y los nuevos cauces de comunicación.
 
The continuous changes that occur in contemporary society are diffused at high speed through the new channels of information transmission. It has generated a new focus on access to information through the Internet development and so-called Web 2.0. Geography has been one of the disciplines that are affected by these changes that occurred at the time what it became known new technologies of geographic information and now form part of our daily lives in its many forms. The teaching of geography should be adapted taking advantage of geographic information technologies and new communication channels.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
131_142_propuesta_García_SG_20 ...198.0KbPDF
FilesSizeFormat
View
131_142_propuesta_García_SG_20 ...198.0KbPDF
Collections
  • Serie Geográfica - Número 18, 2012 [11]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV