View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 35, 2012
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 35, 2012
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Proyecto «Educ−arte − Educa (r) t» : espacio híbrido

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Jové Monclús, Glòria; Betrián Villas, Ester; Ayuso Moli, Helena; Vicens Balagueró, Lola
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/13061
ISSN: 1577-0338
Publisher
Universidad de Alcalá. Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
Date
2012
Bibliographic citation
Pulso, 2012, n.35, p. 177-196. ISSN 1577-0338
Keywords
Espacio híbrido
Arte
Complejidad
Incertidumbre
El método como estrategia
Hybrid space
Art
Complexity
Uncertainty
Method as strategy
Description / Notes
El trabajo ha sido posible gracias a la financiación de la Subdirección General de Proyectos de Investigación del Ministerio de Ciencia e Innovación a través del proyecto nº EDU2009-08669EDUC Universidad de Lleida, Dep. de Pedagogía y Psicología.
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Son muchos los centros educativos que cada día visitan museos y centros de arte que llevan a cabo propuestas educativas en base a exposiciones y colecciones. En este artículo mostramos cómo los modelos de colaboración entre centros de arte y/o museos y centros educativos ayudan a transformar modelos de colaboración en proyectos concretos como Educarte - Educa (r) t: espacio híbrido. Basándonos en Zeichner (2010), nuestro espacio híbrido es un lugar de encuentro semanal donde asistimos todos los profesionales de la escuela, la profesora de la Universidad, profesionales del Centro de Arte, estudiantes de magisterio y estudiantes en formación y otros agentes de los recursos comunitarios, y donde la reflexión y la investigación-acción permiten el devenir del proyecto. Nuestro objetivo es re-construir el conocimiento, nuestra realidad vivir la complejidad, la incertidumbre y el devenir; nuestra herramienta es el arte contemporáneo y nuestra metodología es el método como estrategia, el arte como experiencia.
 
Many schools visit museums and art centers that develop educational proposals based on their exhibitions and collections. In this article we show how models of collaboration between art and / or museums and schools help us to transform the models of colaboration in specific projects such as Educ-arte - Educa (r) t: hybrid space. According to Zeichner (2010), our hybrid space is a weekly meeting attended by all the school professionals, the teacher of the University, the Art Center professionals, the future teachers and students and other community resources agents, and where reflection and action research allow the evolution of the project. Our goal is to reconstruct the knowledge, our reality is to experience the complexity, the uncertainty and the flow; our tool is the contemporary art and our methodology is the method as strategy, the art as experience
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
proyecto_jove_PULSO_2012.pdf472.2KbPDF
FilesSizeFormat
View
proyecto_jove_PULSO_2012.pdf472.2KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 35, 2012 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV