Show simple item record

dc.contributor.authorJohnson, Matthew 
dc.date.accessioned2013-01-22T17:03:56Z
dc.date.available2013-01-22T17:03:56Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.bibliographicCitationPulso, 2012, n.35, p. 49-74. ISSN 1577-0338en_US
dc.identifier.issn1577-0338
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/12921
dc.description.abstractContent and Language Integrated Learning (CLIL) is becoming ever more prominent in Spain as universities start to implement bilingual degree itineraries in response to the challenges of an increasingly globalised world.Currently, research into teachers’ beliefs in the field of bilingual education at university level is underrepresented and a fuller understanding of these beliefs could contribute towards the success of university CLIL programmes. This case study examines how the beliefs of five university lecturers involved in a bilingual project developed over the course of a two and a half year teacher training programme focusing on CLIL.en_US
dc.description.abstractEl aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera (AICLE) es cada vez más importante en España ya que las universidades empiezan a aplicar los grados de itinerario bilingües en respuesta a los desafíos de un mundo cada vez más globalizado. Actualmente, la investigación sobre las creencias de los profesores en el campo de la educación bilingüe a nivel universitario es escasa y una comprensión más completa de estas creencias puede contribuir al éxito de los programas universitarios de AICLE. Este estudio de casos examina cómo se desarrollaron las creencias de cinco profesores universitarios involucrados en un proyecto bilingüe en el transcurso de un programa de formación de profesorado centrado en AICLE.
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversidad de Alcalá. Escuela Universitaria Cardenal Cisnerosen_US
dc.subjectCLILen_US
dc.subjectBilingual educationen_US
dc.subjectTeachers’ beliefsen_US
dc.subjectTeacher trainingen_US
dc.subjectAICLEen_US
dc.subjectEducación bilingüeen_US
dc.subjectCreencias del profesoradoen_US
dc.subjectFormación del profesoradoen_US
dc.titleBilingual degree teachers' beliefs : a case study in a tertiary settingen_US
dc.title.alternativeLas creencias del profesorado de Grado bilingüe : un estudio de caso en el ámbito universitarioen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaCIENCIAS SOCIALES
dc.subject.ecienciaEducacion
dc.subject.ecienciaEducation
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)