An example of natural teaching
Authors
McHardy, CallumPublisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2006Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2006, n.16, p. 119-122. ISSN 1989-0796
Keywords
Socrates
Successfully-evolved
Pre-programmed
Analytical-learning
Blank-page
Child
Language
English
Evolution
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
This essay is an introduction to one natural, evolutionary-based approach to teaching English language to Spanish
children of 5 years old. It takes the view that teaching of any kind is a natural process and that learning is equally
natural, and essentially analytical. It puts forward the idea that the teacher, not the textbook, should be the chief tool of
the child. It gives an example of a natural learning and teaching situation, and gives an example of how this may be
applied in the classroom. It outlines some topics for future discussion. Este ensayo es una introducción a un enfoque natural de enseñanza de lengua inglesa a niños españoles de 5 años,
basado en la evolución. Propone que la enseñanza de cualquier tipo es un proceso natural y que el aprendizaje es igual
de natural y fundamentalmente analítico. Propone, también, que es el profesor, y no el libro, el que debería servir como
herramienta principal del alumno. Da un ejemplo de una situación de enseñanza y aprendizaje natural, y da un ejemplo
de cómo se puede adaptarlo al aula. Hace referencia a otros tópicos para debatir en el futuro.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
14-McHardy.pdf | 47.49Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
14-McHardy.pdf | 47.49Kb |
![]() |