View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 16, 2006
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 16, 2006
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Should we correct our students errors in l2 learning?

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Gómez Martínez, Susana
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/1202
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2006
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2006, n.16, p. 1-7. ISSN 1989-0796
Keywords
Second language
Error
Correction
Segunda lengua
Errores
Corrección
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
In teaching and learning a foreign language, there is a general belief of not leaving an erroneous utterance in the air but correct it; however, this is a very complex issue which depends on many internal and external factors affecting the language acquisition and learning process. This article opens a debate about the topic in a thought-provoking way by analysing the most representative research done so far, the set of reasons to account for and against error correction and a critical evaluation of positive and negative ways of correction and its methodological implications for a direct application in the language classroom.
 
En el ámbito de la enseñanza/aprendizaje de segundas lenguas existe una tendencia generalizada a creer que una expresión errónea no puede quedar impune y ha de ser siempre corregida. Sin embargo, estamos ante un aspecto realmente complejo que va a depender de muchos factores externos e internos que afectan al proceso de aprendizaje y adquisición de una segunda lengua. El objetivo de este artículo es abrir un debate que nos haga reflexionar sobre las investigaciones más representativas llevadas a cabo hasta nuestros días sobre el tema, establecer una serie de razones a favor y en contra de la corrección y evaluar de forma crítica tipos de correcciones efectivas e inefectivas junto con sus implicaciones metodológicas para que así podamos aplicarlas en el aula de idiomas.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
08-Gomez.pdf102.6KbPDF
FilesSizeFormat
View
08-Gomez.pdf102.6KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 16, 2006 [14]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV