View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 16, 2006
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 16, 2006
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aprendizaje y técnicas de enseñanza del inglés en la escuela

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Fleta Guillén, María Teresa
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/1200
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2006
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2006, n.16, p. 51-62. ISSN 1989-0796
Keywords
Adquisición del lenguaje
Aprendizaje temprano de segundas lenguas
El contexto de aprendizaje
Los datos lingüísticos del entorno
Las rutinas
Las transiciones
Las fórmulas
Language acquisition
Child second language learning
Language context
Input, routines
Transitions
Formulaic language
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Este artículo tiene como finalidad plantear ideas básicas y prácticas que sirvan de orientación y apoyo a los docentes de segundas lenguas (lenguas extrajeras) en la escuela. En primer lugar, se hace referencia a la adquisición del lenguaje y concretamente al aprendizaje temprano de una segunda lengua. A continuación, abordamos específicamente las rutinas, las transiciones y las fórmulas como posibles vías para enseñar inglés en Infantil y en Primaria. El Apéndice incluye rimas, canciones y fórmulas para ayudar a los docentes a presentar el inglés en clase.
 
The main objective of this article is to give basic and practical ideas to help second language (foreign language) teachers at school. Firstly, we refer to language acquisition and more specifically to child second language learning. Then, we consider routines, transitions and formulaic language as vehicles to teach English in the Early Years and Primary. The Appendix includes rhymes, songs and formulas to be used in English in class.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
06-Fleta.pdf123.4KbPDF
FilesSizeFormat
View
06-Fleta.pdf123.4KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 16, 2006 [14]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV