Show simple item record

dc.contributor.authorGarcía, Ofelia
dc.contributor.authorBartlett, Lesley
dc.date.accessioned2012-07-05T14:50:02Z
dc.date.available2012-07-05T14:50:02Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.bibliographicCitationCamino real: estudios de las hispanidades norteamericanas, 2011, n. 4, p. 95-117. ISSN 1889-5611en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/11124
dc.description.abstractWhat are the changes in sociolinguistic and socioeducational contexts in the U.S., and specifically in New York City, that have made the schooling of Dominican New Yorkers a unique challenge and that have led to the educational inequities they face today? The article focuses on a specific instance of Dominican community organization that has worked to reverse these educational inequities — the creation and development of a high school organized by Latino educators specifically for Latinos, primarily Dominicans. Focusing on the past, present, and future of Gregorio Luperón High School, the article looks at the caring context of this particular school, as it stands up to the challenges of new educational policy and delivers a just education for adolescent Spanish-speaking Dominicans and other Latino newcomers.en_US
dc.description.abstract¿Cuáles han sido los cambios en los contextos sociolingüísticos y socioeducacionales en la ciudad de Nueva York que han convertido la educación de los neoyorquinos dominicanos en un reto único y que nos ha llevado a las desigualdades a las que nos enfrentamos hoy en día? Este artículo se centra en un caso específico de organización de base en la comunidad dominicana que ha luchado en contra de las desigualdades educacionales a través de la creación y el desarrollo de una escuela secundaria organizada por educadores latinos, specíficamente para los latinos, y los dominicanos. Centrados en el pasado, presente y futuro de la Escuela Secundaria Gregorio Luperón, el artículo estudia el contexto humanitario de esta escuela que, mientras se enfrenta a los desafíos de las nueva políticas educacionales, ofrece una educación justa para los adolescentes hispanoparlantes dominicanos y demás latinos recién llegados a Nueva York.Español
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversidad de Alcalá. Servicio de Publicacionesen_US
dc.subjectDominican educationen_US
dc.subjectDominican studentsen_US
dc.subjectNew York cityen_US
dc.subjectBilingual educationen_US
dc.subjectImmigrant studentsen_US
dc.subjectEmergent bilingualsen_US
dc.subjectEnglish language learnersen_US
dc.subjectStudents with interrupted formal educationen_US
dc.subjectNo child left behind,en_US
dc.subjectTestingen_US
dc.subjectRegentsen_US
dc.subjectBilingualismen_US
dc.subjectAdolescent studentsen_US
dc.subjectHigh schoolsen_US
dc.subjectEducación dominicanaen_US
dc.subjectEstudiantes dominicanosen_US
dc.subjectNueva Yorken_US
dc.subjectEducación bilingüeen_US
dc.subjectEstudiantes inmigrantesen_US
dc.subjectBilingües emergentesen_US
dc.subjectEstudiantes del inglésen_US
dc.subjectEstudiantes con interrupción de la educación formalen_US
dc.subjectExámenesen_US
dc.subjectExámenes regentsen_US
dc.subjectBilingüismoen_US
dc.subjectEstudiantes adolescentesen_US
dc.subjectEscuelas secundariasen_US
dc.titleDominican youth in New York city schools : a community stands up and deliversen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)