View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Henares : revista de geología
  • Henares - Número 02, 1988
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Henares : revista de geología
  • Henares - Número 02, 1988
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El paisaje como concepto integrador en el estudio del medio ambiente

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Pascual Trillo, José Antonio
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10782
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
1988
Bibliographic citation
Henares : revista de geología, 1988, n. 2, p. 455-463. ISSN 0214-6088
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
La reunión de la Geología y la Biología en el B.U.P. dentro de la asignatura de Ciencias Naturales no ha supuesto su integración temática como aprendizaje de la naturaleza y de los fenómenos naturales. Se propone el concepto de paisaje como modelo de integración de teoría y práctica, por un lado, y de enlace de la biología y la geología, por otro. Se analizan las ventajas de este enfoque desde los puntos de vista metodológico y conceptual, y se esbozan las potencialidades de trabajo interdisciplinar dentro de la moderna concepción de medio ambiente y educación ambiental. Finalmente, se apunta la posibilidad de desarrollar la sensibilidad de los estudiantes en relación a la conservación del medio ambiente y la protección del paisaje, y la posibilidad de elaborar una tipología paisajística y de los deterioros actuales en relación al nivel de enseñanza apuntado.
 
Buth Geology and Biology as a same subject of Natural Science has not teally entailed its subject integration as a traineeshif of Nature and the natural phenomena. The landscape concept is proposed, on one hand, as an integrative model of theory and practice and, on the other hand, as a link of Geology and Biology in a "holistic" vision of the natural facts. The advantages of this approach from the methodological and conceptual point of view are analysed and then outlined the potencialities of the interdiscipline work in the modern conception of the environment and its education. Finally one thing is pointed out the possibility of developing the student's feelings with regard to the conversation of the environment, landscape protection and the possibility of working out a landscape typology and the present deteriorations related to the level of the mentioned teaching.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
paisaje_pascual_HEN_1988.pdf3.553MbPDF
FilesSizeFormat
View
paisaje_pascual_HEN_1988.pdf3.553MbPDF
Collections
  • Henares - Número 02, 1988 [64]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV