View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Henares : revista de geología
  • Henares - Número 02, 1988
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Henares : revista de geología
  • Henares - Número 02, 1988
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Una experiencia interdisciplinar en 3º de BUP basada en la Geología como unidad temática central

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Aldaba, J.; Barruti, L.; Gorrotxategi, Cl.; Juni, J.
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10775
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
1988
Bibliographic citation
Henares : revista de geología, 1988, n. 2, p. 407-416. ISSN 0214-6088
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
En el presente trabajo se describe una experiencia sobre un estudio interdisciplinar del entorno realizada en 3º de BUP por un equipo de 4 profesores de Ciencias Naturales y Geografía-Historia y dos grupos de 55 alumnos. Se explicitan los fundamentos epistemológicos y pedagógicos y las hipótesis de partida. Se expone el diagrama conceptual estructurándolo alrededor de la minería como unidad central. Se utilizó una metodología pluralista y una evaluación global de la experiencia. Finalmente se hace una valoración de los resultados obtenidos desde las perspectivas del profesorado y del alumnado habiéndose encontrado, junto a aspectos positivos, importantes dificultades.
 
An experience about interdisciplinary study of environment is described in this work, made by a team of 4 teachers (Natural Sciience and Geografy-History) and two groups of 55 students altogether of 3rd course (Secondary School). Epistemological and pedagogical basis and initial hypotheses are explained. It is set out the conceptual diagram which is arranged around mining as the central unit. A pluralist methodology was use and overall evaluation of the experience. Finally an assessment of the obtained results is made from the point of view of the teachers and students, having been found not only positive aspects, but also important difficulties.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
experiencia_aldaba_HEN_1988.pdf3.401MbPDF
FilesSizeFormat
View
experiencia_aldaba_HEN_1988.pdf3.401MbPDF
Collections
  • Henares - Número 02, 1988 [64]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV