View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Henares : revista de geología
  • Henares - Número 02, 1988
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Henares : revista de geología
  • Henares - Número 02, 1988
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Estructura lógica y estructura psicológica de las Ciencias de la Tierra

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Lillo Beviá, José; Redonet Álvarez, Luisa Fernanda
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10730
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
1988
Bibliographic citation
Henares : revista de geología, 1988, n. 2, p. 161-163. ISSN 0214-6088
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Se revisan las tendencias en las teorías del aprendizaje científico y se comentan las variantes de los modelos constructivistas y sus implicaciones en la enseñanza de las Ciencias de la Tierra. En cualquier modelo conductista o constructivista es imprescindible la construcción de la estructura lógica de las disciplinas e investigar cómo este soporte lógico se manifiesta en diversas estructuras psicológicas según la etapa del desarrollo evolutivo de los alumnos. De ahi que sea necesario abordar y actualizar las estructuras l ógica s de los di versos campos de las Ciencias de la Tierra, para tomarlas como base t a nt o en la act ualizaci ón de l aprendizaje de los conceptos~ como en la i nve s t i gac i ón sobre l a mej or forma de ensei\ar estas ciencias en c ada etapa del desarrollo.
 
A review of the trends on scientific apprenticeship theories is made in this paper and variants of constructivist models and their implication's on Earth Sciences education are conunented. In every conductist or constructivist model is necessary to build the logical structure of the matters and investigate how this logical support becomes apparent in several psychological structures according the stage of the evolutionary development of the pupils. Thus, we think necessary to face and modernize logical structures of differents fields of Earth Sciences in order to bring them as the basis in modernization of the apprenticeship of concepts and in investigation on the best way to teach these sciences in every stage of the development.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
estructura_lillo_HEN_1988.pdf835.8KbPDF
FilesSizeFormat
View
estructura_lillo_HEN_1988.pdf835.8KbPDF
Collections
  • Henares - Número 02, 1988 [64]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV