View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Teatro
  • Teatro - Número 21, 2007
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Teatro
  • Teatro - Número 21, 2007
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

"Triple salto mortal con pirueta" : acrobacia escénica en clave de «alta comedia»

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Muñoz Cáliz, Berta
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10690
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2007
Bibliographic citation
Teatro : revista de estudios teatrales, 2007, n. 21, p. 161-172. ISSN 1132-2233
Keywords
Comedia
Deconstrucción
Postmodernidad
Estrategia creativa
Comedy
Deconstruction
Postmodernity
Communication strategy
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Análisis de la obra Triple salto mortal con pirueta, de Jesús Campos García, en relación con la alta comedia. La confrontación de los distintos elementos de esta obra –espacio escénico, tiempo, estructura dramática, etc.- con sus correspondientes en dicho género, pone de manifiesto que estamos ante una deconstrucción del mismo. La estrategia comunicativa del autor ha consistido en utilizar los mecanismos de este género, del que tradicionalmente se ha servido un sector de la sociedad para reafirmar su visión del mundo, para cuestionar precisamente esta visión del mundo. El resultado es una obra en la que la relación de pareja se muestra desde una óptica radicalmente distinta a la que es habitual en la alta comedia, y en la que los recursos de esta conviven con otros propios del teatro de vanguardia.
 
An analysis of the play Triple salto mortal con pirueta, by dramatist Jesús Campos García, with regard to its connection with high comedy. By comparing the various elements of this piece -scene on stage, time, theatrical structure, etc.- with their equivalent ones in the aforesaid genre, we realize that we are faced with the deconstruction of it. The author´s communication strategy lies in using the mechanisms of the genre, which has traditionally been used by a sector of society to reassert their own view of the world, precisely to question this view of the world. It results in a play where the relationship between partners in a couple is shown from a completely different standpoint to the usual one in high comedy, and where the resources of this genre coexist with other characteristic resources of avant-garde theatre.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
triple_munoz_TEATRO_2007.pdf4.005MbPDF
FilesSizeFormat
View
triple_munoz_TEATRO_2007.pdf4.005MbPDF
Collections
  • Teatro - Número 21, 2007 [13]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV