“Locus del ser”, numeración y precisión formal en las obras de Samuel Beckett
Authors
Scanlan, RobertOther responsible persons
Santos Sánchez, Diego
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2007Bibliographic citation
Teatro : revista de estudios teatrales, 2007, n. 21, p. 91-103. ISSN 1132-2233
Keywords
Après-post
Personaje
Locus del ser
Conciencia
Character
Locus of being
Consciousness
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
En el presente trabajo se presenta el modelo de análisis del “locus del ser”; ejemplificado a través del comentario de Rough for Theatre II, dicho modelo establece una clara distinción entre lo que es un personaje y lo que es un locus del ser, instancia que distingue las obras de teatro de las literarias. Se propone una lectura atenta al texto que recupere todas estas conciencias desplazadas, sin las cuales la puesta en escena no alcanza la plenitud prevista por el autor. This paper presents the “locus of being” model for dramaturgical analysis, a method that establishes a distinction between character and “locus of being”. The presence of the latter in performance works is proposed as a discriminator between the theatrical and literary genres. A close reading of Rough for Theater II reveals that a fulfillment of the performance in accordance with the author’s vision requires giving presence to these displaced consciousnesses on stage.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
locus_scanlan_TEATRO_2007.pdf | 4.221Mb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
locus_scanlan_TEATRO_2007.pdf | 4.221Mb |
|