Show simple item record

dc.contributor.authorAlba Vega, Carlos
dc.date.accessioned2012-05-30T07:45:55Z
dc.date.available2012-05-30T07:45:55Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.bibliographicCitationTeatro : revista de estudios teatrales, 2007, n. 21, p. 49-72. ISSN 1132-2233en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/10684
dc.description.abstractEste artículo explora la fuerza de mediación que el concepto de “independencia” ha infundido en el teatro contemporáneo. Su autor revisa la génesis del concepto y recorre su evolución e implementación en la sociedad occidental. Con ello trata de observar cómo la independencia, como factor de mediación, se configura en uno de los principales “motivos” que alientan la obra creativa hasta generar el paradigma estético-social del Teatro Independiente.en_US
dc.description.abstractThis article looks into the force of mediation that the concept of “independence” has instiled into contemporary theatre. The author reviews the origen of the concept and goes through its evolution and implementation on western society. The aim of this proposal is to see how the independence, as mediation’s factor, sets up as one of the main “motives” that encourage the work of art to cause the aesthetic-social paradigm of Independent Theatre.
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen_US
dc.publisherUniversidad de Alcalá. Servicio de Publicacionesen_US
dc.subjectTeatroen_US
dc.subjectIndependenciaen_US
dc.subjectContemporaneidaden_US
dc.subjectMotivoen_US
dc.subjectTheatreen_US
dc.subjectIndepedenceen_US
dc.subjectContemporary Ageen_US
dc.subjectMotiveen_US
dc.titleEl motivo de la independencia en el teatro contemporáneoen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)