Show simple item record

dc.contributor.authorLawrance, Jeremy
dc.date.accessioned2012-05-25T09:27:01Z
dc.date.available2012-05-25T09:27:01Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.bibliographicCitationRevista de poética medieval, 2010, n. 24, p. 147-183. ISSN 1137-8905en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/10606
dc.description.abstractEste artículo estudia el sermón como un género oral en el que el mensaje va dirigido a una multitud. Propone una clasificación de los sermones en términos del tipo de influencia que tienen sobre el público: homilía y arenga. Alcanza la conclusión de que la intención de influir del sermón forma su eje estructural.en_US
dc.description.abstractThis article studies the sermon as an oral genre where the message is directed at a crowd. Hence sermons may be defined, according to the type of affect they have on the audience, as either crowd-preventing (homily) or crowd-forming (harangue). It concludes that the intended affect of the sermon forms its structural kernel, whide accounts for its rhetoric of vulgarity.
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen_US
dc.publisherUniversidad de Alcalá. Servicio de Publicacionesen_US
dc.subjectAffective rhetoricen_US
dc.subjectCrowden_US
dc.subjectDanza general de la Muerteen_US
dc.subjectGenreen_US
dc.subjectOralityen_US
dc.subjectVincent Ferreren_US
dc.subjectRetórica afectivaen_US
dc.subjectMultituden_US
dc.subjectDanza general de la Muerteen_US
dc.subjectGéneroen_US
dc.subjectOralidaden_US
dc.subjectVicente Ferreren_US
dc.titleHomily and harangue in medieval Spain : the sermon and crowdsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)