View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Revista de poética medieval
  • Revista de poética medieval - Número 18, 2007
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Revista de poética medieval
  • Revista de poética medieval - Número 18, 2007
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Algunas huellas del Triumphus Cupidinis y el De amore en la poesía hispánica de los siglos XV-XVI"

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Mahiques Climent, Joan
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/10508
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2007
Bibliographic citation
Revista de poética medieval, 2007, n. 18, p. 179-196. ISSN 1137-8905
Keywords
Triunfos de Petrarca
Alegoría
Andrea Capellanus
Juan Timoneda
Mesnie Hellequin
Petrarch's Triumphs
Allegory
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Entre los seis Triumphi de Petrarca, los dos primeros -referidos al Amor y a la Castidad- remiten en diversas ocasiones al canto VI de la Eneida. Estas pistas deben ser consideradas a la hora de establecer las relaciones entre Petrarca y la tradición de las visiones alegóricas en la Edad Media. Además, el tejido argumental del Triumphus Cupidinis de Petrarca coincide parcialmente con un episodio del De Amare donde Andrea Capellanus representa a Amor dirigiendo un cortejo y castigando a unas mujeres de conducta reprobable. La tradición hispánica de los siglos XV-XVI sintetiza ambos modelos -los Triumphi y el De Amore-, como bien demuestran algunas composiciones del Cancionero general o de la Rosa de amores.
 
Among the six Triumphs of Petrarch, the first two (referring to Love and Chastity) remit in diverse passages to the book VI of the Aeneid. These traces should be considered when establishing the relationships between Petrarch and the allegorical tradition in the Middle Ages. Also, the argument of the Triumphus Cupidinis of Petrarch coincides partially with an episode of the De Amare where Andrea Capellanus represents Love directing a cortege and punishing some women of disreputable conduct. The Hispanic tradition of XV and XVI centuries synthesizes both models -Triumphs and De Amore- , as is well demonstrated in sorne compositions of the Cancionero general or the Rosa de amores.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
algunas_mahiques_RPM_2007.pdf5.316MbPDF
FilesSizeFormat
View
algunas_mahiques_RPM_2007.pdf5.316MbPDF
Collections
  • Revista de poética medieval - Número 18, 2007 [14]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV